پس از حمله رژیم اسرائیل به کنسلگری ایران در دمشق پایتخت سوریه و هشدار ایران بر انتقام گیری از این رژیم نگرانی‌ها از احتمال حمله ایران بر اسرائیل بالا گرفته‌است. همچنان آیت‌الله خامنه‌ای رهبر ایران در روز عید نیز گفت که کنسلگری در هر کشوری به منزله خاک آن کشور است و هشدار داد که […]

پس از حمله رژیم اسرائیل به کنسلگری ایران در دمشق پایتخت سوریه و هشدار ایران بر انتقام گیری از این رژیم نگرانی‌ها از احتمال حمله ایران بر اسرائیل بالا گرفته‌است. همچنان آیت‌الله خامنه‌ای رهبر ایران در روز عید نیز گفت که کنسلگری در هر کشوری به منزله خاک آن کشور است و هشدار داد که رژیم اسرائیل به خاطر این حمله باید تنبیه شود و تنبیه خواهد شد.

در همین حال، جو بایدن، رئیس‌جمهوری امریکا روز (جمعه ۲۴ حمل) در جمع خبرنگاران نسبت به حمله احتمالی ایران بر اسرائیل هشدار داد و گفت که انتظار دارد ایران در کوتاه‌مدت به تلافی حمله بر کنسلگری این کشور در سوریه به اسرائیل حمله کند: «نمی‌خواهم اطلاعات محرمانه را فاش کنم؛ ولی این حمله دیر یا زود انجام خواهد شد».

رئیس‌جمهوری امریکا در پاسخ به این پرسش که پیام او به ایران در مورد حمله به اسراییل چیست گفت که باید ایران حمله نکند: «این کار را نکنید، ایالات متحده متعهد به دفاع از اسرائیل است و شما موفقیتی به دست نخواهید آورد».

همچنان جان کربی، سخنگوی شورای امنیت قصر سفید نیز با واقعی و موثق خواندن خطر حمله قریب‌الوقوع ایران به اسرائیل، بر تعهد امریکا برای دفاع از این رژیم و نیز محافظت از شهروندان و منافع امریکا تأکید کرد: «ما مطمئناً به تهدیدهای علنی مقام‌های ایران در مورد حمله به اسرائیل توجه داریم و آنها را تهدیدی بسیار موثق از سوی ایران می‌دانیم. ما با همتایان اسرائیلی خود ارتباط مداوم داریم تا اطمینان حاصل کنیم که آنها می‌توانند در برابر این نوع حملات از خود دفاع کنند».

هند به شهروندان خود توصیه کرده‌است که از سفر به ایران و اسرائیل خودداری کنند. وزارت امور خارجه هند در بیانیه‌ای اعلام کرده‌است، با توجه به وضعیت اخیر منطقه، به همه شهروندان هند توصیه می‌شود به این دو کشور سفر نکنند. بربنیاد این بیانیه، شهروندان هندی که هم اکنون در اسرائیل یا ایران هستند باید خود را در سفارت‌های هند ثبت و تردد خود را محدود کنند. این در حالیست که در اثر حمله رژیم اسرائیل بر کنسلگری ایران در دمشق هفت تن کشته شدند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv