کابینه آلمان طرح ارایه کمک‌ های نظامی در جنگ علیه گروه تروریستی داعش در سوریه را تصویب کرده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، این طرح که برای اجرایی شدن نیاز به تایید پارلمان آلمان دارد، اعزام یک هزار و دوصد نیروی نظامی، ارایه جت ‌های شناسایی تورنادو، و یک کشتی نیروی دریایی را شامل می‌ […]

کابینه آلمان طرح ارایه کمک‌ های نظامی در جنگ علیه گروه تروریستی داعش در سوریه را تصویب کرده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، این طرح که برای اجرایی شدن نیاز به تایید پارلمان آلمان دارد، اعزام یک هزار و دوصد نیروی نظامی، ارایه جت ‌های شناسایی تورنادو، و یک کشتی نیروی دریایی را شامل می‌ شود. بر اساس این گزارش، این طرح در پی درخواست فرانسه، و به دنبال حملات مرگبار اخیر در پاریس، تصویب شده است. آلمان یکی از اعضای ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکاست؛ اما در حال حاضر مشارکتی در حملات هوایی علیه مواضع این گروه ندارد.

پیشتر دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس هم طرح مداخله نظامی این کشور در سوریه را به پارلمان ارایه کرده، و خواهان کسب مجوز به منظور آغاز عملیات هوایی انگلیس در سوریه شده است. انتظار می رود طرح کامرون، تا پیش از پایان سال جاری میلادی، از سوی پارلمان انگلیس بررسی و به رای گذاشته شود.