مراسم رسمی استقبال از ورود نزدیک به چهار هزار سرباز آمریکایی به خاک پولند با حضور نخست وزیر، وزیر دفاع و فرماندهان ارتش این کشور برگزار شد. این سربازان آمریکایی در چهارچوب عملیات ناتو و برای تقویت مواضع دفاعی کشورهای عضو این پیمان در قبال روسیه وارد پولند شده اند و قرار است در پایان […]

مراسم رسمی استقبال از ورود نزدیک به چهار هزار سرباز آمریکایی به خاک پولند با حضور نخست وزیر، وزیر دفاع و فرماندهان ارتش این کشور برگزار شد.

این سربازان آمریکایی در چهارچوب عملیات ناتو و برای تقویت مواضع دفاعی کشورهای عضو این پیمان در قبال روسیه وارد پولند شده اند و قرار است در پایان این ماه در کنار ارتش این کشور، بزرگترین تمرینات نظامی سال را برگزار کند. همچنین گفته شده است که این سربازان در امتداد مرز شرقی اتحادیه اروپا مستقر خواهند شد. نخست وزیر پولند در این مراسم ضمن خوش آمد گویی به سربازان آمریکایی، آنان را قوی ترین و بزرگترین ارتش جهان خوانده است. با این همه ورود گسترده این سربازان و تجهیزات سنگین نظامی آمریکا به شرق اروپا، انتقاد مسکو را به همراه داشته، و کرملین این اقدام را یک حرکت تهاجمی و تهدیدی برای امنیت ملی روسیه خوانده است.