به گزارش مقام های رسمی سومالیا، شمار جانباختگان انفجار بمب روز شنبه در موگادیشو پایتخت این کشور به بیش از سه صد نفر افزایش یافته است. مقام ها گفته اند که بیش از صد نفر نیز زخمی شده اند. این انفجار مرگبارترین حمله در یک دهه گذشته و از زمانی است که گروه شورشی الشباب […]

به گزارش مقام های رسمی سومالیا، شمار جانباختگان انفجار بمب روز شنبه در موگادیشو پایتخت این کشور به بیش از سه صد نفر افزایش یافته است.

مقام ها گفته اند که بیش از صد نفر نیز زخمی شده اند. این انفجار مرگبارترین حمله در یک دهه گذشته و از زمانی است که گروه شورشی الشباب حملاتش را در سومالیا افزایش داده است. دو انفجار روز شنبه در موگادیشو رخ داد که قوی ترین آنها انفجار یک لاری حامل مواد منفجره در ورودی یک هتل بود. عبدالقدیر عبدالرحمان مدیر اورژانس شهر، روز دوشنبه به رویترز گفته است که شمار کشته شدگان احتمالا افزایش خواهد یافت؛ زیرا به گفته وی، هنوز افرادی استند که بعد از این رویداد، ناپدید شده گزارش شده اند.  رییس جمهور سومالیا در این کشور سه روز عزای عمومی اعلام کرده است. مسوولیت این رویداد مرگبار را تاکنون گروهی برعهده نگرفته است.