رای‌گیری برای انتخابات عمومی در سوئد آغاز شده است. نظرسنجی‌ها حاکی است که حزب ملی‌گرای “دموکرات‌ها” که سیاستی ضد مهاجر دارد بتواند دومین حزب بزرگ در پارلمان این کشور شود.  احتمالا حزب حاکم سوسیال دموکرات و حزب راست میانه نخواهند توانست اکثریت آرا را در این دور از انتخابات به خود اختصاص دهند. استفان لوون، […]

رای‌گیری برای انتخابات عمومی در سوئد آغاز شده است. نظرسنجی‌ها حاکی است که حزب ملی‌گرای “دموکرات‌ها” که سیاستی ضد مهاجر دارد بتواند دومین حزب بزرگ در پارلمان این کشور شود.

 احتمالا حزب حاکم سوسیال دموکرات و حزب راست میانه نخواهند توانست اکثریت آرا را در این دور از انتخابات به خود اختصاص دهند. استفان لوون، نخست وزیر سوئد، حزب “دموکرات‌ها” را به داشتن سیاست‌های افراطی متهم کرده و گفته است که رای دادن به این حزب “خطرناک” است. ورود ده‌ها هزار پناهجو از خاورمیانه، افغانستان و آفریقا باعث چند قطبی شدن رای‌دهندگان و شکاف سیاسی در این کشور شده است. مهاجرت، محور اصلی مبارزات انتخاباتی نامزدهای این دوره بود. حزب “دموکرات‌ها” در انتخابات ۲۰۱۴ کرسی‌هایش را دو برابر کرد و انتظار می‌رود که در این انتخابات هم بار دیگر تعداد کرسی‌های خود را افزایش دهد. دموکرات‌ها که سال‌ها به نئو نازی‌ها و سایر گروه‌های راست افراطی مرتبط بودند و در سال ۲۰۱۰ موفق شدند وارد پارلمان شوند.