تسای اینگ ون، رییس جمهور تایوان، از کشورهای جهان خواسته است که با حمایت بین المللی از تایوان، به آن برای مواجهه با چین کمک کند. رییس جمهور تایوان این مساله را پس از آن مطرح کرده است که شی جین پینگ، رییس جمهور چین، بر موضع کشورش درباره پیوستن تایوان به چین تاکید کرده […]

تسای اینگ ون، رییس جمهور تایوان، از کشورهای جهان خواسته است که با حمایت بین المللی از تایوان، به آن برای مواجهه با چین کمک کند.

رییس جمهور تایوان این مساله را پس از آن مطرح کرده است که شی جین پینگ، رییس جمهور چین، بر موضع کشورش درباره پیوستن تایوان به چین تاکید کرده و گفته است که چین در این خصوص حق استفاده از زور را برای خود محفوظ می داند. تسای اینگ‌-ون روز شنبه در جلسه ای در تایپه، پایتخت تایوان، با اشاره به اینکه وضعیت دموکراسی و حقوق بشر در چین و همچنین استفاده آن کشور از تهدیدهای نظامی باعث می شود که تایوان به چین اعتماد نداشته باشد، ابراز امیدواری کرده است که جامعه بین المللی این مساله را جدی بگیرد و با اعلام حمایت، به آنان کمک کند. درعین حال خانم تسای گفته است که حاضر به مذاکره بدون قید و شرط با چین است. اما چین همواره تاکید داشته است که تایوان بخشی جدایی ناپذیر و غیرقابل مذاکره از آن کشور است.