دونالد ترامپ بار دیگر مکسیکو را به عدم تلاش در جهت جلوگیری از مهاجرت غیر قانونی متهم کرده و هشدار داده است که در صورت تغییر نکردن شرایط موجود، مرز میان دو کشور را تا شنبه هفته آینده به کلی مسدود خواهد کرد. رییس جمهور امریکا که در زمان رقابت های انتخاباتی اش وعده داده […]

دونالد ترامپ بار دیگر مکسیکو را به عدم تلاش در جهت جلوگیری از مهاجرت غیر قانونی متهم کرده و هشدار داده است که در صورت تغییر نکردن شرایط موجود، مرز میان دو کشور را تا شنبه هفته آینده به کلی مسدود خواهد کرد.

رییس جمهور امریکا که در زمان رقابت های انتخاباتی اش وعده داده بود که به هر نحو ممکن جلوی مهاجرت غیرقانونی به کشورش را خواهد گرفت، در حال حاضر برای تامین هزینه ساخت دیوار در مرز امریکا با مکسیکو با دمکرات های کنگره این کشور در مجادله است. آقای ترامپ با نشر توییت هایی تهدید آمیز به مقام های مکسیکو هشدار داده که در صورت انجام ندادن اقدامات فوری برای متوقف کردن مهاجرت غیر قانونی به امریکا، مجبور خواهد شد کل مرز میان دو کشور و یا بخش بزرگی از آن را تا هفته آینده مسدود کند. اما سخنان رییس جمهور امریکا با واکنش تند وزیر خارجه مکسیکو مواجه شده است. وزیر خارجه مکسیکو در توییتی تاکید کرده است که کشورش تحت تهدید، اقدامی نخواهد کرد.