پنج کشور اروپایی، با صدور بیانیه ‌ای مشترک اعلام کرده اند که تمامی شهرک‌ های اسراییلی در اراضی قدس شرقی و برخی مناطق کرانه باختری، غیرقانونی است. نمایندگان بریتانیا، فرانسه، آلمان، پولند و بلجیم در سازمان ملل در بیانیه مشترک گفته اند که همه شهرک ‌سازی ‌ها بر اساس قوانین بین ‌المللی غیر قانونی است […]

پنج کشور اروپایی، با صدور بیانیه ‌ای مشترک اعلام کرده اند که تمامی شهرک‌ های اسراییلی در اراضی قدس شرقی و برخی مناطق کرانه باختری، غیرقانونی است.

نمایندگان بریتانیا، فرانسه، آلمان، پولند و بلجیم در سازمان ملل در بیانیه مشترک گفته اند که همه شهرک ‌سازی ‌ها بر اساس قوانین بین ‌المللی غیر قانونی است و امکان برپایی دو کشور فلسطین و اسراییل و برقراری صلح دایمی را از بین می‌ برد. این بیانیه در حالی بیان شده است که مایک پمپیو وزیر خارجه آمریکا دوشنبه‌شب اعلام کرده بود که دولت ترامپ شهرک‌ سازی رژیم اسراییل در کرانه باختری را مغایر با قوانین بین ‌الملل نمی داند. پیش از این فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و مقام های فلسطینی این تصمیم آمریکا را محکوم و آن را در مغایرت با قوانین بین الملل خوانده اند.