مایک پمپیو، وزیر خارجه امریکا گفته است که کشورش برای مقابله با شیوع ویروس کرونا به ایران از راه ‌های مختلف پیشنهاد کمک داده‌ است و به این کار ادامه خواهد داد. او با تاکید بر این که امریکا قصد کمک به ایران در مقابله با شیوع ویروس کرونا را دارد، از تحریم شدن سه […]

مایک پمپیو، وزیر خارجه امریکا گفته است که کشورش برای مقابله با شیوع ویروس کرونا به ایران از راه ‌های مختلف پیشنهاد کمک داده‌ است و به این کار ادامه خواهد داد.

او با تاکید بر این که امریکا قصد کمک به ایران در مقابله با شیوع ویروس کرونا را دارد، از تحریم شدن سه شخص حقیقی و  نه شرکت به ‌دلیل همکاری با شرکت‌ های پتروشیمی ایران خبر داده است. با این همه، محمد جواد ظریف، وزیر  خارجه ایران روز گذشته در صفحه توییتر خود نوشت که تحریم های امریکا باعث خالی شدن منابع اقتصادی ایران و مختل شدن توان مقابله با ویروس کرونا شده است. پیش از این نیز امریکا پیشنهاد کمک برای مقابله با ویروس کرونا به ایران داده بود، اما مقام های ایران با سیاسی خواندن انگیزه این پیشنهاد گفته اند که اگر امریکا در این کار خود صادق است، بهتر است تحریم های علیه ایران را بردارد. ویروس کرونا در ایران تاکنون شانزده هزار و یکصدو شصت و نه تن را مبتلا و جان نه صدو هشتاد و هشت تن را گرفته است.