ستاد ملی مدیریت کرونا در ایران اعلام کرده است که محدودیت‌ های سختگیرانه ‌ای برای مقابله با شیوع ویروس جدید کرونا در ایران اعمال می ‌شود و از جمله ورود به شهرهای ایران برای افراد غیرساکن ممنوع خواهد شد. حسین ذوالفقاری، معاون وزیر داخله ایران گفته است شهروندان ایرانی که در سفر استند باید به […]

ستاد ملی مدیریت کرونا در ایران اعلام کرده است که محدودیت‌ های سختگیرانه ‌ای برای مقابله با شیوع ویروس جدید کرونا در ایران اعمال می ‌شود و از جمله ورود به شهرهای ایران برای افراد غیرساکن ممنوع خواهد شد.

حسین ذوالفقاری، معاون وزیر داخله ایران گفته است شهروندان ایرانی که در سفر استند باید به محل زندگی ‌شان بازگردند و دیگران هم اگر برنامه‌ ای برای سفر دارند باید آن را لغو کنند. آقای ذوالفقاری گفته برای کارگران و کارمندانی که ناگزیر به رفت ‌و آمد میان شهرها هستند “کارت تردد” صادر خواهد شد.

به گفته وی، تخلف از این مقررات با جریمه ‌هایی رو به رو خواهد شد. ستاد کرونا گفته این محدودیت ‌ها از هشت تا پانزدهم ماه حمل اجرا خواهد شد.

درهمین حال، حسن روحانی، رییس جمهور هم ابراز امیدواری کرده تا بیستم ماه حمل و دو هفته ‌ای که برای فاصله ‌گذاری اجتماعی مدنظر گرفته شده است، زنجیره شیوع کرونا شکسته شود. او همچنین از احتمال اختصاص یک میلیارد دالر برای بخش درمان و بیمه بیکاری خبر داده و گفته است به کارفرمایانی که نیروی کار خود را نگهدارند قرضه داده می شود.

مطابق آمار رسمی تاکنون بیش از بیست و نه هزار مبتلا به کووید- نزده در ایران شناسایی شده و بیش از دو هزار تن هم بر اثر این بیماری در گذشته ‌اند.

این درحالیست که شمار قربانیان در سراسر جهان از مرز بیست هزار تن گذشته و کشورهای بسیاری با وضع قرنطین، محدودیت ‌های سختگیرانه برای تردد شهروندان در نظر گرفته ‌اند.