دیدبان حقوق بشر از امریکا خواسته است برای عملکرد بهتر ایران در روند مقابله با ویروس کرونا، به سرعت تحریم‌ ها را کاهش دهد. این سازمان می گوید که تحریم‌ های اقتصادی گسترده علیه ایران بر توان دولت این کشور، برای مقابله با بیماری کووید- نزده اثر منفی می ‌گذارد. از سویی هم سخنگوی وزارت […]

دیدبان حقوق بشر از امریکا خواسته است برای عملکرد بهتر ایران در روند مقابله با ویروس کرونا، به سرعت تحریم‌ ها را کاهش دهد. این سازمان می گوید که تحریم‌ های اقتصادی گسترده علیه ایران بر توان دولت این کشور، برای مقابله با بیماری کووید- نزده اثر منفی می ‌گذارد. از سویی هم سخنگوی وزارت خارجه ایران، امریکا را متهم کرده است عملا مانع ورود اقلام بشردوستانه به ایران می شود.

دید‌بان حقوق بشر روز دوشنبه در سایت انترنتی خود اعلام کرد، تحریم‌ های اقتصادی گسترده ضد ایرانی امریکا بر توان دولت این کشور در پاسخ مناسب به پیامد های فزاینده شیوع بیماری کووید- نزده اثر منفی می ‌گذارند. این سازمان حقوق بشری، از امریکا خواست برای کاهش تحریم‌ ها و افزایش مجوزهای موارد معاف از تحریم‌ ها، اقدام فوری انجام دهد تا دسترسی ایران به منابع بشردوستانه حیاتی، تضمین شود. این در حالیست که دونالد ترمپ رییس جمهور امریکا روز یکشنبه در نشست خبری گفت که ایران تاکنون هیچ درخواستی برای کاهش تحریم ها نداده است، تا اجازه داده شود تجهیزات صحی به ایران برسد. اما عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران گفته که کشورش برای رفع تحریم ها درخواست رسمی به دبیر کل سازمان ملل و سران کشورها نوشته شده است. او امریکا را متهم کرده است که عملا مانع ورود کمک های بشردوستانه به ایران می شود. سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره اولین تبادل تجاری اینستکس با اروپا را مقدمه ای دانست که به گفته او کشورهای اروپایی باید به سایر تعهداتشان عمل کنند.

این درحالیست که پیش از این نیز کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، خواهان کاهش یا تعلیق تحریم ها علیه کشورها از جمله ایران شده است که با ویروس کرونا در مقابله استند.