دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا می گوید که در ارسال کمک های صحی دیگر کشورها به ایران در شرایط بحرانی کرونا، مخالفتی ندارند. اما حسن روحانی رییس جمهور ایران با انتقاد از تحریم های امریکا علیه ایران، این کشور را به تروریزم درمانی متهم کرده است. این در حالیست که براساس آخرین آمارها، بیماری کووید- […]

دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا می گوید که در ارسال کمک های صحی دیگر کشورها به ایران در شرایط بحرانی کرونا، مخالفتی ندارند. اما حسن روحانی رییس جمهور ایران با انتقاد از تحریم های امریکا علیه ایران، این کشور را به تروریزم درمانی متهم کرده است. این در حالیست که براساس آخرین آمارها، بیماری کووید- نزده در ایران تاکنون جان چهار هزار و یکصد و ده تن را گرفته است.

دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا، در جلسه روزانه کاخ سفید گفته است که با ارسال تجهیزات پزشکی دیگر کشورها به ایران برای مقابله با همه گیری ویروس کرونا مخالفتی ندارد. همزمان، مایک پومپیو، وزیر امور خارجه امریکا به طور جداگانه گفته است امریکا امکان کمک رسانی از دیگر کشورها به ایران را تسهیل کرده است.

مایک پومپیو، وزیر امور خارجه امریکا گفت: ما می خواستیم کمک فنی و هر آن چه که در توان امریکاست برای کمک به حفظ جان ایرانی ها ارسال کنیم. ما کمک رسانی از طریق دیگر کشورها را تسهیل کرده ایم.

این در حالیست که حسن روحانی، رییس جمهور ایران، روز چهارشنبه با انتقاد از تحریم‌های امریکا علیه ایران همزمان با همه ‌گیری ویروس کرونا، این کشور را  به “تروریسم درمانی” متهم کرد. پیش از این نیز رهبر ایران ضمن رد پیشنهاد کمک امریکا برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در ایران، امریکا را متهم به تولید ویروس کرونا کرده بود. با این همه، مقام های صحی ایران می گویند که بیماری کووید- نزده تاکنون جان چهار هزار و یکصد و ده تن را در این کشور گرفته است.

این در حالیست که پیش از این میشل باچله کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل و جو بایدن نامزد حزب دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری امریکا نیز خواستار کاهش تحریم ها علیه ایران در خلال شیوع ویروس کرونا شده اند.