حسن روحانی رییس جمهور ایران گفته است که اگر شرایط کرونا به شکل کنونی پیش برود، در ماه رمضان اجتماعات عمومی برگزار نخواهد شد. آقای روحانی همچنان تاکید کرده است که کاهش محدودیت های به معنی رعایت نکردن توصیه های صحی نیست. این در حالیست که محدودیت های وضع شده برای جلوگیری از شیوع ویروس […]

حسن روحانی رییس جمهور ایران گفته است که اگر شرایط کرونا به شکل کنونی پیش برود، در ماه رمضان اجتماعات عمومی برگزار نخواهد شد. آقای روحانی همچنان تاکید کرده است که کاهش محدودیت های به معنی رعایت نکردن توصیه های صحی نیست. این در حالیست که محدودیت های وضع شده برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در ایران بر کار و کسب ها کم خطر دیروز رفع شد و دولت این کشور اعلام کرد که این محدودیت ها در سی ام ماه حمل در تهران بر طرف خواهد شد.

حسن روحانی رییس جمهور ایران روز یکشنبه در جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا، از شهروندان ایران خواسته است تا با رعایت توصیه‌ های صحی از شیوع ویروس کرونا، جلوگیری کنند. آقای روحانی گفته است که کاهش محدودیت ‌ها به این معنی نیست که معیارهای صحی و فاصله جسمی باید رعایت نشود. او تاکید کرده است که اگر شرایط به شکل کنونی پیش برود، در ماه رمضان اجتماعات عمومی نخواهیم داشت.

آقای روحانی با اشاره به گزارش مقایسه‌ ای انجام شده بین آمارهای فوتی بر اثر ویروس کرونا در ایران و برخی کشورهای اروپایی، گفته است که دلیل این کار همبستگی و اتحاد میان مردم و ارگان ها دولتی در ایران بوده است.

این در حالیست بر اساس فیصله دولت ایران، کسب وکارهای کم خطر در شهرهای ایران از بیست و سوم حمل آغاز شده است، اما  محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران درتوییتی نوشته است که بازگشایی کسب و کارها، موج دوم شیوع کرونا را در پی خواهد داشت. آقای هاشمی از مسوولان مبارزه کرونا در ایران خواسته تا “در تصمیم‌ گیری‌ های خود از نظر شورای شهر” نیز استفاده کنند.