امریکا از گفتگوهای سازنده با متحدان اروپایی خود در زمینه توافق هسته ‌ای با ایران ابراز خرسندی کرده است. همزمان برخی گزارش ‌های حاکی از سفر رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران است. رابرت مالی، نماینده ویژه امریکا در امور ایران، که برای رایزنی درباره احیای برجام به اروپا سفر کرده […]

امریکا از گفتگوهای سازنده با متحدان اروپایی خود در زمینه توافق هسته ‌ای با ایران ابراز خرسندی کرده است. همزمان برخی گزارش ‌های حاکی از سفر رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران است.

رابرت مالی، نماینده ویژه امریکا در امور ایران، که برای رایزنی درباره احیای برجام به اروپا سفر کرده پس از پایان مذاکراتی در پاریس این موضع را اعلام کرده است. آقای مالی گفته: یک دور از دیدارهای سازنده درباره آینده مذاکرات برجام و ضرورت بازگشت سریع به اجرای تعهدات با همکاران اتحادیه اروپا و سه قدرت اروپایی در پاریس انجام شد. سفر این دیپلمات ارشد آمریکایی به پاریس کمی پس از رایزنی‌ های او در مسکو انجام شد. با روی کار آمدن دولت جدید در ایران و تغییر وزیر خارجه پس از چند ماه تلاش‌های دیپلماتیک برای احیای برجام شدت گرفته است.