رهبران امریکا و چین از طریق مجازی باهم گفت‌وگو کردند. رییس‌جمهوری امریکا ابراز امیدواری کرده است که رقابت میان چین و امریکا منجر به درگیری نشود. رییس‌جمهوری امریکا بر لزوم حل‌وفصل اختلافات دو کشور از طریق گفت‌وگو تاکید کرد. در همین حال، رییس جمهوری چین تاکید کرده است که دو کشور رقیب باید هم‌کاری نزدیک‌تری […]

رهبران امریکا و چین از طریق مجازی باهم گفت‌وگو کردند. رییس‌جمهوری امریکا ابراز امیدواری کرده است که رقابت میان چین و امریکا منجر به درگیری نشود.

رییس‌جمهوری امریکا بر لزوم حل‌وفصل اختلافات دو کشور از طریق گفت‌وگو تاکید کرد. در همین حال، رییس جمهوری چین تاکید کرده است که دو کشور رقیب باید هم‌کاری نزدیک‌تری داشته باشند.

این در حالی‌است که در سال‌های اخیر روابط میان واشنگتن و بیجینگ روی مسایل مختلف رو به وخامت بوده است. مناقشه در تجارت دوجانبه، نقض حقوق اقلیت‌ها به خصوص مسلمانان اویغور در منطقه‌ی شین ژیانگ چین، وضع قوانین سخت‌گیرانه چین بر هانگ کانگ، موقف چین در برابر تایوان و حمایت امریکا از تایوان و مناقشه در جنوب آب‌های چین که چندین کشور در منطقه‌ی ادعای مالکیت آن‌را دارند از عوامل عمده تیرگی روابط میان دو اقتصاد بزرگ جهان شده است.