دیگو اندرس مولانو اپونتی، وزیر دفاع کولمبیا می‌گوید که در اثر درگیری میان گروه‌های شورشی در ایالت ارواکا واقع در شرق این کشور کم‌ازکم ۲۳ تن کشته شدند. وزیر دفاع کولمبیا گفته است که این درگیری موجب شده تا ۲۰ تن در منطقه خانه‌های ‌شان را ترک کنند. در همین حال، دیدبان حقوق‌بشر گفته است […]

دیگو اندرس مولانو اپونتی، وزیر دفاع کولمبیا می‌گوید که در اثر درگیری میان گروه‌های شورشی در ایالت ارواکا واقع در شرق این کشور کم‌ازکم ۲۳ تن کشته شدند.

وزیر دفاع کولمبیا گفته است که این درگیری موجب شده تا ۲۰ تن در منطقه خانه‌های ‌شان را ترک کنند. در همین حال، دیدبان حقوق‌بشر گفته است که بر اساس یافته‌های این نهاد، در اثر خشونت روز 〈یک‌شنبه، ۱۲ جدی〉 ۲۴  تن کشته شدند؛ شماری از مردم مجبور به ترک خانه‌های ‌شان شده‌اند و تعدادی هم اختطاف شده‌اند. حکومت کولمبیا حال مصروف مبارزه برای کنترول خشونت در مناطق روستایی کشور است، جایی که گروه‌های شورشی کوچک‌تر و سازمان‌های قاچاق مواد مخدر بر سر مسیرهای قاچاق، استخراج معادن به طور غیر قانونی و مزارع کوکا که از برگ آن برای تولید کوکایین استفاده می‌شود، علیه هم‌دیگر درگیر جنگ استند.