پنج قدرت هسته‌‌ای جهان که عضوهای دایم شورای امنیت سازمان ملل متحد هستند، با نشر اعلامیه‌ای مشترک تاکید کرده ‌اند که هیچ کشوری نمی‌‌تواند پیروز جنگ هسته‌ای شود. رهبران کشورهای روسیه، امریکا، چین، فرانسه و بریتانیا توافق کرده‌‌اند که از گسترش بیشتر سلاح‌‌های اتمی و جنگ هسته‌ای جلوگیری شود. این اعلامیه روز 〈دوشنبه،۱۳ جدی〉 از […]

پنج قدرت هسته‌‌ای جهان که عضوهای دایم شورای امنیت سازمان ملل متحد هستند، با نشر اعلامیه‌ای مشترک تاکید کرده ‌اند که هیچ کشوری نمی‌‌تواند پیروز جنگ هسته‌ای شود.

رهبران کشورهای روسیه، امریکا، چین، فرانسه و بریتانیا توافق کرده‌‌اند که از گسترش بیشتر سلاح‌‌های اتمی و جنگ هسته‌ای جلوگیری شود. این اعلامیه روز 〈دوشنبه،۱۳ جدی〉 از سوی کاخ کرملین به نشر رسید. در اعلامیه پنج کشور تاکید شده است که امریکا، چین، روسیه، بریتانیا و فرانسه جلوگیری از جنگ بین کشورهای دارای سلاح هسته‌ای و کاهش خطرات استراتژیک آن را مهم‌ترین مسوولیت خود می‌دانند. این کشورها تاکید کرده‌اند که استفاده از سلاح‌های هسته‌ای پیامدهای گسترده را در قبال خواهد داشت و تا زمانی که این سلاح‌ها وجود دارد، باید در خدمت اهداف دفاعی، جلوگیری از تجاوز و جلوگیری از جنگ باشند. این اعلامیه‌ای مشترک در حالی منتشر شده است که روابط دوجانبه بین برخی از اعضای آن از جمله امریکا و روسیه به پایین‌ترین حد خود بعد از جنگ سرد رسیده است. همین‌طور امریکا و چین نیز روی طیف وسیعی از مسایل اختلاف دارند.