اومیکرون نوع جهش یافته‌‎ی ویروس کرونا که برای نخستین‌بار در افریقای جنوبی شناسایی شد، اکنون به ۱۴۹  کشور جهان سرایت کرده است. سازمان جهانی صحت در تازه‌ترین مورد اعلام کرده است که نوع اومیکرون ویروس کرونا به گونه‌ی ویژه‌ی برای افراد واکسین ناشده خطرناک است. رییس این سازمان هم‌چنان تاکید کرده که بیشتر واقعات جدید […]

اومیکرون نوع جهش یافته‌‎ی ویروس کرونا که برای نخستین‌بار در افریقای جنوبی شناسایی شد، اکنون به ۱۴۹  کشور جهان سرایت کرده است.

سازمان جهانی صحت در تازه‌ترین مورد اعلام کرده است که نوع اومیکرون ویروس کرونا به گونه‌ی ویژه‌ی برای افراد واکسین ناشده خطرناک است. رییس این سازمان هم‌چنان تاکید کرده که بیشتر واقعات جدید ویرس کرونا در سراسر جهان از نوع اومیکرون است که نسبت به گونه‌ی دلتای این ویروس به مراتب به طور سریع از یک فرد به فرد دیگر انتقال می‌یابد. وی افزود: “باوجودی که اومیکرون نسبت به نوع دلتای ویروس کرونا علایم خفیف‌تر دارد،‌ این نوع تازه‌ی جهش یافته‌ی ویروس می‌تواند خطرناک باشد، به خصوص نزد افرادی که واکسین کووید- ۱۹را دریافت نکرده‌اند. سازمان جهانی صحت از کشور‌های جهان خواسته است که برای جلوگیری از گسترش اومیکرون تلاش کنند. این در حالی‌است که تنها در یک هفته‌ی گذشته، ۱۵ میلیون واقعه‌ی جدید اومیکرون در جهان گزارش شده و میلیون‌ها واقعه‌ی دیگر ثبت ناشده باقی مانده است. در همین حال ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه نیز هشدار داد که این کشور برای آمادگی در برابر اومیکرون، نوع جدید ویروس کرونا دو هفته وقت دارد.

سازمان جهانی صحت اعلام کرده که عدم دست‌رسی به واکسین و گردش ویروس کرونا در شماری از کشورها، به ویژه کشورهای فقیر، سبب شده است که گونه‌های خطرناک این ویروس به وجود آمده و شایع شود.