جیک سالیوان مشاور امنیت ملی امریکا در تازه‌ترین مورد گفته است که زمان برای مذاکرات ویانا کم است و آمریکا با متحدان و شرکای اروپایی‌اش به دنبال راهی برای پیشرفت در گفت‌وگوها هستند. وی افزوده است که خروج دولت ترامپ از توافق هسته‌‌ای ایران شرایط فعلی را سبب شد و ما هزینه‌ی آن اشتباه فاجعه‌‌بار […]

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی امریکا در تازه‌ترین مورد گفته است که زمان برای مذاکرات ویانا کم است و آمریکا با متحدان و شرکای اروپایی‌اش به دنبال راهی برای پیشرفت در گفت‌وگوها هستند. وی افزوده است که خروج دولت ترامپ از توافق هسته‌‌ای ایران شرایط فعلی را سبب شد و ما هزینه‌ی آن اشتباه فاجعه‌‌بار را پرداخت می‌کنیم.

همین طور آنتونی بلینکن وزیر خارجه‌ی آمریکا نیز در تداوم هراس از پیشرفت‌های برنامه‌ی هسته‌ای صلح‌آمیز ایران در چارچوب برجام در پی نقض این توافق بین‌المللی ادعا دارد که فعالیت‌های بد خواهانه‌ی ایران در سراسر منطقه برای خروج آمریکا از برجام افزایش یافته و امریکا باید با ایران معامله کند. وی افزود: “توافق هسته‌ای که در دولت اوباما حاصل شد برنامه‌ی هسته‌‌ای ایران را محدود می‌کرد. یکی از بدترین تصمیمات آمریکا خروج از آن توافق بود که در نتیجه‌ی آن ما اکنون در موقعیت چالش بر‌انگیزی قرار داریم به جای به دست آمدن توافقی جدید و بهتر، ایران برنامه هسته‌ای خودش را به شکلی خطرناک پیش برده است.در همین حال، سعید خطیب زاده سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی ایران امروز〈دوشنبه، ۲۷ جدی〉 در نشست خبری گفت که طی روزهای اخیر هیات‌‌ها گفت‌وگوهای فشرده‌ای در ویانا داشتند. وی با توصیه به امریکا گفته است که تمام تلاش، همت و اگر ابتکاری دارند را از راه گفت‌وگو به کار ببرد. این در حالی‌است که علی باقری مذاکره کننده‌ی ارشد ایران در مذاکرات ویانا پس از دو روز مشوره با تهران، صبح دوشنبه برای ادامه‌ی رایزنی‌‌ها عازم ویانا، پایتخت اتریش شده است.