رییس مرکز مطالعات ایران معاصر در روسیه گفته است که در نشست ابراهیم رییسی رییس‌جمهوری ایران با تجار روس پیشنهادهای مشخصی برای تقویت روابط تجاری دو کشور ارایه شده که در صورت تحقق، سطح مبالات اقتصادی ایران و روسیه افزایش زیادی پیدا خواهد کرد. وی افزود: “ظرفیت‌های بسیار زیاد برای ارتقا روابط اقتصادی ایران و […]

رییس مرکز مطالعات ایران معاصر در روسیه گفته است که در نشست ابراهیم رییسی رییس‌جمهوری ایران با تجار روس پیشنهادهای مشخصی برای تقویت روابط تجاری دو کشور ارایه شده که در صورت تحقق، سطح مبالات اقتصادی ایران و روسیه افزایش زیادی پیدا خواهد کرد.

وی افزود: “ظرفیت‌های بسیار زیاد برای ارتقا روابط اقتصادی ایران و روسیه، به خاطر نبود زیرساخت‌ها و برنامه‌ریزی منظم، مشکلات زیادی در تجارت دو کشور به وجود آورده است . اکنون راه اندازی ابزارها، امکانات و زیرساخت‌های لجستیکی بسیار مهم است.”

در همین حال، ابراهیم رضایی رییس گروه دوستی- پارلمانی ایران و روسیه نیز رویکرد اصلی سفر ابراهیم رییسی، رییس‌جمهوری ایران به مسکو را اقتصادی و در راستای خنثی‌سازی تحریم‌ها مهم خوانده است. رضایی افزوده است که در این سفر رییس‌جمهوری ایران توافق بلند مدت ۲۰ ساله با روسیه توافق شده است که این توافق برای هر دو کشور بسیار مهم است.

ابراهیم بیان داشت: “توافق شد سقف مبادلات تجاری ایران و روسیه به ۱۰ میلیارد دالر افزایش یابد، توافقاتی که در این سفر امضا شد اگر به مرحله‌ی اجرا برسد تاثیر مستقیمی بر وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم و خنثی‌سازی تحریم‌ها خواهد داشت، اکنون دیده می‌شود که دو کشور  اراده‌ی جدی برای اجرای توافقات  دوجانبه دارند.

این در حالی‌است که ابراهیم رییسی روز پنج ‌شنبه هفته‌ی گذشته در ادامه‌ی برنامه‌‌های سفر دو روزه‌اش به روسیه، با جمعی از فعالان اقتصادی و تجاران سرشناس این کشور دیدار و گفت‌وگو کرده است.