مذاکره کننده ارشد چین در گفت‌وگوهای هسته‌ای برجام با توجه به پیشرفت‌های مثبت در مذاکرات ویانا، پشتبانی کشورش را از ایران برای ادامه‌ی مذاکرات پیرامون حل مساله هسته‌ای اعلام کرده و لغو اخیر تحریم‌های امریکا را گام مثبت خوانده است. با این که مذاکرات به نقطه‌ی دشوار و پیچیده خود رسیده کارشناس مسایل بین‌الملل باورمند […]

مذاکره کننده ارشد چین در گفت‌وگوهای هسته‌ای برجام با توجه به پیشرفت‌های مثبت در مذاکرات ویانا، پشتبانی کشورش را از ایران برای ادامه‌ی مذاکرات پیرامون حل مساله هسته‌ای اعلام کرده و لغو اخیر تحریم‌های امریکا را گام مثبت خوانده است.

با این که مذاکرات به نقطه‌ی دشوار و پیچیده خود رسیده کارشناس مسایل بین‌الملل باورمند هستند که جنگ اراده‌ها شروع شده و با توجه به روند دو ماه و نیم گذشته از مذاکرات ویانا، به نظر می‌‌رسد امروز چند نکته اساسی قابل بیان باشد. به باور آگاهان غربی‌‌ها علاقه ‌مند نیستند که ایران از این مذاکرات در راستای منافع ملی خود استفاده حداکثری را ببرد. این در حالی‌است که مذاکرات رفع تحریم‌‌ها عصر سه‌شنبه پس از یک وقفه‌ی کوتاه با دیدار علی باقری مذاکره کننده ارشد ایران و انریکه مورا نماینده‌ی اتحادیه‌ی اروپا از سرگرفته شد. باقری سپس با رییسان نمایندگان روسیه، چین و سه کشور اروپایی به صورت جداگانه دیدار کرده است.