در حالی که امریکا به دنبال دادن سلاح به تایوان است، هم‌چنان به حمایت نظامی خود از اوکراین ادامه می‌‌دهد. سوالی که بیش‌تر پرسیده می‌‌شود، این است که آیا این تسلیحات سبب افزایش قاچاق سلاح نخواهند شد؟ یورگن استاک دبیرکل اینترپل گفته است وقتی از تسلیحات استفاده نشود، مجرمان تلاش می‌کنند از آن‌ها استفاده کنند. […]

در حالی که امریکا به دنبال دادن سلاح به تایوان است، هم‌چنان به حمایت نظامی خود از اوکراین ادامه می‌‌دهد.

سوالی که بیش‌تر پرسیده می‌‌شود، این است که آیا این تسلیحات سبب افزایش قاچاق سلاح نخواهند شد؟ یورگن استاک دبیرکل اینترپل گفته است وقتی از تسلیحات استفاده نشود، مجرمان تلاش می‌کنند از آن‌ها استفاده کنند. از سویی‌دیگر کمیسر اقتصادی اتحادیه‌ی اروپا گفته است قطع کامل گاز روسیه به اروپا مردم را با واقعیت بسیار بدی روبه‌رو می‌کند. وی پیش‌بینی کرده است که تورم در سال جاری به اوج خود برسد: ″قطع کامل گاز روسیه به اروپا ما را با واقعیت بسیار بدی روبه‌رو می‌‌کند؛ پیش‌بینی می‌کنیم تورم در سال جاری به اوج خود برسد″.

درهمین حال، سخن‌گوی اطلاعات ارتش اوکراین می‌گوید که نه‌تنها حمله‌های موشکی از هوا و دریا انجام می‌‌شود؛ بلکه می‌توان شاهد گلوله‌باران در طول خط تماس و در طول خط مقدم بود. وی هم‌چنین افزوده است که استفاده فعال از هوانوردی تاکتیکی و بالگردهای تهاجمی دیده می‌شود.ارتش اوکراین اعلام کرده است که روسیه در حال دسته‌ بندی واحدهای ارتش خود برای حمله به سمت اسلویانسک یک شهر مهم در منطقه دونتسک است.

درهمین حال، سرگی شویگو وزیر دفاع روسیه که در سفری از پیش اعلام نشده در منطقه عملیاتی دونباس حضور یافته بود؛ ضمن بازدید و ارزیابی عمل‌کرد ارتش این کشور در میان عملیات ویژه نظامی مسکو در اوکراین، گفته است که نیروهای نظامی باید فعالیت‌‌های خود را در راستای دفع حملات کییف به مناطق مسکونی افزایش دهند: ″ارتش باید عمل‌کرد خود را به منظور مهار هرچه بهتر حملات وسیع موشکی و توپ‌خانه ‌ای کییف در مناطق مسکونی و شهری جمهوری خودخوانده دونباس تقویت کند″.

جنگ اوکراین پنجمین ماه را پست‌سر می‌گذارد و واکنش‌ها به تهاجم روسیه، ارسال تسلیحات به اوکراین و بروز تبعات آن در زمینه‌‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی هم‌چنان ادامه دارد.