وادیم اسکیپتسکی، سخن‌گوی وزارت دفاع اوکراین در گفت‌وگویی تلویزیونی اعلام کرد که کییف می‌تواند با تسلیحات دور بردی که غرب در اختیارش قرار داده، شبه‌ جزیره کریمه را هدف قرار دهد. این درحالی‌است دیمیتری مدویدیف، معاون رییس شورای امنیت روسیه اعلام کرد که در صورت حمله به هر هدفی در شبه جزیره کریمه، رهبران اوکراین […]

وادیم اسکیپتسکی، سخن‌گوی وزارت دفاع اوکراین در گفت‌وگویی تلویزیونی اعلام کرد که کییف می‌تواند با تسلیحات دور بردی که غرب در اختیارش قرار داده، شبه‌ جزیره کریمه را هدف قرار دهد.

این درحالی‌است دیمیتری مدویدیف، معاون رییس شورای امنیت روسیه اعلام کرد که در صورت حمله به هر هدفی در شبه جزیره کریمه، رهبران اوکراین منتظر مرگ خود باشند: ″در حال حاضر کریمه، به مرکز اصلی جا‌به‌‌جایی همه تجهیزات و تسلیحات نظامی تبدیل شده که از فدراسیون روسیه به جنوب خاک ما منتقل می‌‌شوند. بیش از هر چیزی، مجموعه‌ای ازسخت ‌افزارهای نظامی، مواد و مهمات در کریمه متمرکز شده و سپس برای تأمین نیروهای اشغال‌گر روسیه، به اوکراین فرستاده می‌شوند″.

درهمین حال، جوزپ بورل، مسوول سیاست خارجی اتحادیه‌ی اروپا، اعلام کرد که کشورهای اروپایی باید منتظر بمانند تا تاثیر تحریم‌‌های ضدروسی بیش‌تر شود.

از سویی دیگر سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی روسیه گفته است که بسیاری از مردم کشورهای اروپایی بلافاصله تاثیر تحریم‌‌ها علیه روسیه را بر زندگی خود احساس کردند: ″تحریم‌‌ها به صبر راهبردی نیاز دارند، برای این که رسیدن به نتیجه مطلوب ممکن است زمان زیادی طول بکشد. اکنون کار برای همسو کردن بسته جدید تحریم ‌های اتحادیه‌ی اروپا با اقدامات محدو دکننده متحدان و شرکای گروه جی هفت در حال انجام است. علاوه بر این، محدودیت‌ها در حال حاضر تقریباً ۱۲۰۰ فرد و تقریباً ۱۰۰۰ سازمان در روسیه و هم‌چنین تعداد قابل توجهی از بخش‌‌های اقتصادی این کشور را هدف قرار داده است″.

با این همه در حالی که نیروهای روسی حملات خود را در شرق اوکراین تشدید کرده‌‌اند، ولودیمیر زلنسکی، رییس‌جمهور اوکراین، رییس امنیت دولتی و دادستان کل این کشور را برکنار کرد.