ولادیمیر زلنسکی، رییس‌جمهوری اوکراین در کی‌یف با الکساندر شالنبرگ و یان لیپاوسکیوزرای خارجه اتریش و جمهوری چک دیدار و گفت‌وگو کرد. زلنسکی در تلگرامی خود گفته که در دیدار با وزیران خارجه اتریش و چک در خصوص لزوم افزایش فشارها بر روسیه و حمایت بیش‌تر و سریع از اوکراین صحبت کرده است: ″در حال حاضر […]

ولادیمیر زلنسکی، رییس‌جمهوری اوکراین در کی‌یف با الکساندر شالنبرگ و یان لیپاوسکیوزرای خارجه اتریش و جمهوری چک دیدار و گفت‌وگو کرد.

زلنسکی در تلگرامی خود گفته که در دیدار با وزیران خارجه اتریش و چک در خصوص لزوم افزایش فشارها بر روسیه و حمایت بیش‌تر و سریع از اوکراین صحبت کرده است: ″در حال حاضر جمهوری چک ریاست شورای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، بنابر این مهم است که رهبران این کشور تمام قدرتی را که دارد حفظ کند. در این شش ماه باید گام‌‌های اساسی برای آماده‌سازی آغاز مذاکرات برای عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا را برداریم″.

درهمین حال، مقام‌های وزارت دفاع امریکا پیش‌بینی می‌کنند که درگیری‌‌های نظامی در اوکراین برای مدت زمان طولانی ادامه خواهد داشت. این در حالی‌است که سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز گفته که اجرای عملیات ویژه در اوکراین اجتناب ناپذیر بود: ″منطقه دونباس هنوز بطور کامل برای کی‌یف از دست نرفته است و مقامات واشنگتن انتظار خصومت ‌های طولانی مدت را دارند. عملیات نظامی روسیه در دونباس دیگر روندی فرسایشی پیدا کرده است″.

ازسویی دیگر ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه در نشستی تاکید کرده که استفاده مداوم از فناوری ‌های خارجی به معنای فرو رفتن در یک وابستگی تحقیرآمیز به آن‌ها بوده و این وضعیت بسیار خطرناک است: ″این واقعیت که آن‌ها می‌‌روند، ما را وادار به حرکت درآورده و این مثبت است. نمی‌توان دایما بر فناوری‌‌های غربی تکیه کرد. این وابستگی در حال گسترش و خطرناک بود″.

با این همه، رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهوری ترکیه می‌گوید که مذاکراتش با رییس جمهوری روسیه در تهران در مورد اوکراین بسیار پرمحتوا و سازنده بود.