دست‌آورد بزرگ برای نیروهای اکراینی! عقب راندن نیروهای روسیه از شهر لیمان و تصرف دوباره این شهر. پس از پخش گزارش‌ها مبنی بر محاصره نیروهای روسیه در شهر لیمان، وزارت دفاع این کشور اعلام کرده‌است که نظامیان روس از این شهر عقب‌نشینی کرده‌است. در بیانیه‌ای که از سوی این وزارت منتشر شده، دلیل عقب از […]

دست‌آورد بزرگ برای نیروهای اکراینی! عقب راندن نیروهای روسیه از شهر لیمان و تصرف دوباره این شهر.

پس از پخش گزارش‌ها مبنی بر محاصره نیروهای روسیه در شهر لیمان، وزارت دفاع این کشور اعلام کرده‌است که نظامیان روس از این شهر عقب‌نشینی کرده‌است. در بیانیه‌ای که از سوی این وزارت منتشر شده، دلیل عقب از شهر لیمان، حفظ جان سربازان بیان شده‌است.

در همین‌حال، مقام‌های اوکراینی هم تایید کردند که نیروهای روسیه کنترول شهر لیمان دونتسک را از دست داده و اکنون این شهر کاملا به دست نیروهای اکراینی افتاده است.

سرگی هایدی رییس اوکراینی اداره نظامی منطقه لوهانسک در مصاحبه تلویزیونی، با استقبال از تصرف دوباره شهر لیمان، آنرا بزرگ‌ترین دست‌آورن نیروهای اوکراینی از زمان آغاز ضد حمله علیه روسیه بیان کرده‌است. سرگی هایدی تصرف این شهر را مهم خوانده و گفته است که آزادی این شهر می‌تواند راه را برای تصرف بیشتر مناطق شرق اکراین باز کند: ″آزادسازی لیمان مهم است، زیرا گام دیگری به سوی آزادسازی دونباس اوکراین است. این فرصتی است برای رفتن به کرمینا و سورودونتسک. بنابر این، به نوبه خود، از نظر روانی بسیار مهم است، ما دستآورد بزرگی کسب نمودیم، بدون شک تلاش‌های ما تا آزادی کامل اکراین ادامه پیدا خواهد کرد″.

از سویی‌دیگر، عقب‌نشینی نیروهای روسیه از مناطق شرقی اکراین با نارضایتی شدید متحدان پوتین روبه‌رو شده و ظاهره باعث وارد شدن فشار بیش‌تر به او خواهد شد.

رمضان قدیروف رهبر چچن، با نشر پیامی در تلکرام، با انتقاد جدی از مقام‌های نظامی روسیه، عقب‌نشینی از منطقه لیمان را محکوم کرده‌است. این متحد جدی پوتین از رییس‌جمهور روسیه خواسته است که از هرنوع سلاح برای دفاع از نیروهای نظامی در میدان چنگ استفاده کند: ″بنا به نظر شخصی من باید اقدامات شدیدتری از جمله اعلام حکومت نظامی در مناطق مرزی و استفاده از سلاح‌‌های هسته‌‌ای تکتیکی انجام دهیم. نیازی نیست هر تصمیمی با در نظر گرفتن نظرات جامعه آمریکایی و غربی اتخاذ شود″.

ظاهرا فشار وارد شده بر مسکو در پی ضد حملا ت نیروهای اوکراینی و تاکید متحدان پوتین، امکان استتفاده از سلاح هسته‌ای را در جنگ اکراین بیش‌تر می‌کند. پیشتر، مقام‌های روسیه از جمله دمیتری مدودف گفته بود در صورتی که نیروهای روسیه تحت فشار بیش‌تر قرار گیرد و امنیت ملی این کشور تهدید شود، مسکو بدون تردید از سلاح هسته‌ای برای دفاع از خود استفاده خوهد کرد.