منابع دولتی سوریه می‌گویند در انفجاری که هدف آن یک موتر حامل نیروهای نظامی بوده ۱۳ تن کشته شدند و سه تن دیگر زخم برداشته‌اند. این حمله در مرکز دمشق در پایتخت سوریه و روی پلی به نام ″پل‌الرئیس″ اتفاق افتاده است. خبرگزاری رسمی دولت سوریه گزارش داده است که دو انفجار صورت گرفته که […]

منابع دولتی سوریه می‌گویند در انفجاری که هدف آن یک موتر حامل نیروهای نظامی بوده ۱۳ تن کشته شدند و سه تن دیگر زخم برداشته‌اند.

این حمله در مرکز دمشق در پایتخت سوریه و روی پلی به نام ″پل‌الرئیس″ اتفاق افتاده است. خبرگزاری رسمی دولت سوریه گزارش داده است که دو انفجار صورت گرفته که هدف آن موتر حامل نظامیان روی پل بوده است. گزارش شده‌است که سه بم وجود داشته که دو تای آن منفجر و یکی دیگر خنثا شده‌است. با کاهش درگیری‌های نظامی داخلی چنین اتفاقاتی در دمشق در چند ماه گذشته چندان سابقه‌ی نداشته است. منابع دولتی سوریه این انفجار را “تروریستی ” خوانده‌اند. در چند ماه گذشته کاروان‌های حامل نظامیان در شرق سوریه بارها هدف حمله قرار گرفته؛ اما در داخل دمشق چنین اتفاقاتی به ندرت اتفاق افتاده است. چند روز پیش سازمان ملل اعلام کرد پس از وقفه‌ای طولانی ششمین دور مذاکرات دولت سوریه و مخالفان دولت، برای نگاشتن پیش‌نویس قانون اساسی جدید این کشور، در ژنیف آغاز خواهد شد. در جنگ داخلی سوریه به گفته سازمان ملل متحد دست‌کم ۳۵۰ هزار تن کشته شدند‌ و شمار زیادی هم مفقود هستند.