در پیوند به هشدار های برخی رهبران سیاسی افغانستان در قبال پاکستان، شماری از کارشناسان می گویند که دوست شمردن پاکستان از سوی برخی مقامات گذشته و کنونی حکومت افغانستان، یک اشتباه است. روزگذشته فضای همایش هفته شهید و چهاردهمین سالگشت شهادت قهرمان ملی کشور شهید احمد شاه مسعود، ظاهرا روحیه ضد پاکستانی داشت و […]

در پیوند به هشدار های برخی رهبران سیاسی افغانستان در قبال پاکستان، شماری از کارشناسان می گویند که دوست شمردن پاکستان از سوی برخی مقامات گذشته و کنونی حکومت افغانستان، یک اشتباه است.

روزگذشته فضای همایش هفته شهید و چهاردهمین سالگشت شهادت قهرمان ملی کشور شهید احمد شاه مسعود، ظاهرا روحیه ضد پاکستانی داشت و به گونه ای از سیاست حکومت وحدت ملی در قبال پاکستان انتقاد شد.

در این میان حامد کرزی رییس جمهوری پشین کشور هرچند به صورت روشن علیه پاکستان چیزی نگفت، اما اشارات تلویحی در سخنانش علیه پاکستان داشت.

در همین حال سید مقدم امین کارشناسان سیاسی با انتقاد می گوید که سیاست دوپهلو و مبهم در قبال پاکستان، میراث سیزده سال حاکمیت آقای کرزی است.

آقای امین می افزاید که باید حکومت وحدت ملی اصول سیاست داخلی و خارجی اش را تدوین کند و در رأس سیاست خارجی اش، موضوع چگونگی رابطه با پاکستان به صورت واضح روشن شود. به باور این کارشناس سیاسی، موضع گیری های پراگنده در برابر پاکستان کار ساز نیست و این موضع گیری ها بصورت واحد بیان شود.

این در حالیست که پس از انتشار خبر مرگ ملا محمد عمر رهبر پیشین گروه طالبان در پاکستان و متوقف شدن روند گفتگوهای صلح، روابط میان کابل و اسلام آباد ظاهرا به تیرگی گرایده است.