رییس جمهوری کشور با تاکید بر میکانیزه شدن زراعت در افغانستان می گوید که ثبات سیاسی در کشور به پیشرفت زراعت گره خورده است. حدود هشتاد درصد اراضی کشور زراعتی است، اما هنوزهم صادرات افغانستان به چهار میلیارد دالر در سال می رسد. به همین بهانه نشست در کابل به منظور چگونگی ترویج انکشاف زراعتی […]

رییس جمهوری کشور با تاکید بر میکانیزه شدن زراعت در افغانستان می گوید که ثبات سیاسی در کشور به پیشرفت زراعت گره خورده است. حدود هشتاد درصد اراضی کشور زراعتی است، اما هنوزهم صادرات افغانستان به چهار میلیارد دالر در سال می رسد. به همین بهانه نشست در کابل به منظور چگونگی ترویج انکشاف زراعتی راه اندازی شده است. درین نشست شماری زیاد از دهقانان کشور، به منظور بحث پیرامون رشد کیفیت زراعت اشتراک کرده اند. نبود آب کافی برای زراعت، نبود مارکیت برای فروش محصولات زراعتی، نبود سردخانه برای نگهداری میوه جات و سبزیجات و نیز نبود انرژی از چالش های جدی در برابر دهقانان کشور گفته می شود.

اسدالله ضمیر وزیر زراعت، آب یاری و مالداری به ترویج شیوه های عصری در سکتور کشاورزی در کشور تاکید می کند. آقای ضمیر می گوید که برای کارمندان ترویج پس ازین بودجه لازم در نظر گرفته شده است تا با رفتن در مناطق مختلف به کشاورزان کشور آگاهی بدهند. وزیر زراعت می افزاید که هنوزهم ناامنی در بسیاری از مناطق در برابر کارمندان ترویج این وزارت مشکل ایجاد می کند.

با این همه، محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور نیز با تاکید بر میکانیزه شدن بخش زراعت در کشور می گوید که ثبات سیاسی در افغانستان به پیشرفت زراعت گره خورده است. به گفته آقای غنی، تا زمانیکه موضع زراعت در کشور رشد نکند، صلح و امنیت در افغانستان به وجود نخواهد آمد. رییس جمهوری در همین حال، بر مهار آب های کشور تاکید می کند و می گوید که در سال پیش رو بیست و یک بند آب در کشور ساخته می شود.

این درحالیست که رییس جمهور غنی به منظور رشد و انکشاف محصولات با کیفیت زراعتی کشور، از علما و بزرگان افغانستان می خواهد که برای ترویج و انکشاف زارعت تبلیغ کنند.