رییس جمهوری کشور می گوید که جنگ جاری در افغانستان برخلاف تصور یک جنگ داخلی نیست، بلکه این جنگ از کشورهای دیگر منطقه وارد افغانستان شده است. محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور به نشست امنیتی مونیخ اشتراک کرده است. آقای غنی در این نشست گفته است که جنگ افغانستان جنگ داخلی نیست، بل عوامل […]

رییس جمهوری کشور می گوید که جنگ جاری در افغانستان برخلاف تصور یک جنگ داخلی نیست، بلکه این جنگ از کشورهای دیگر منطقه وارد افغانستان شده است.

محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور به نشست امنیتی مونیخ اشتراک کرده است. آقای غنی در این نشست گفته است که جنگ افغانستان جنگ داخلی نیست، بل عوامل منطقوی و بین المللی دارد.

به گفته آقای غنی، مناقشات و تنش های جهانی و منطقوی سبب شده است که این ناامنی ها به صورت مستقیم بالای افغانستان تأثیر بگذارد.

رییس جمهور غنی در این ارتباط از چین، روسیه و به طور خاص از پاکستان یاد کرده است. آقای غنی در این نشست تاکید کرده است که برای مبارزه با خطر تروریزم، نمی ‌توان تنها بر مشکلات تمرکز کرد و عوامل تروریزم را نادیده گرفت. رییس جمهوری کشور اقتصاد جرمی، قاچاق انسان و تجارت مواد مخدر را به عنوان بخشی از این عوامل نام برده است.

آقای غنی از تهدید کنونی گروه ‌های تروریستی به عنوان “موج پنجم خشونت سیاسی” نام برده است که جهان پس از حملات یازده سپتامبر با آن مواجه شده است. به گفته وی، “دشمنان” از این تجربه ‌ها سریع ‌تر از دولت ‌ها آموخته‌ اند. به باور رییس جمهور غنی، جهان هنوز نتوانسته است در تعریف، شناخت و ایجاد یک برنامه ی عملی برای برخورد با این پدیده به توافق برسد.