شماری از اعضای مجلس نمایندگان می گویند که مردم در جریان گفت‎گوهای صلح قرار ندارند و این مساله برای آنها غیرقابل قبول است. پیش از آغاز نشست های چهارجانبه در مورد آغاز گفت‎گوهای صلح حکومت بارها اعلام کرده بود که گفت‎گوهای صلح را در پشت درهای بسته به پیش نمی برد و مردم را در […]

شماری از اعضای مجلس نمایندگان می گویند که مردم در جریان گفت‎گوهای صلح قرار ندارند و این مساله برای آنها غیرقابل قبول است. پیش از آغاز نشست های چهارجانبه در مورد آغاز گفت‎گوهای صلح حکومت بارها اعلام کرده بود که گفت‎گوهای صلح را در پشت درهای بسته به پیش نمی برد و مردم را در جریان قرار می دهد. اکنون شماری از اعضای مجلس نمایندگان این روند را معما می دانند و می گویند که تاکنون مردم درجریان نیستند که گفت‎گوهای صلح با مخالفان مسلح به کجا رسیده است.

چندی پیش گروه طالبان طی اعلامیه ای مذاکره با حکومت افغانستان را رد کردند. صدیق احمد عثمانی عضو مجلس نمایندگان می گوید که گفت‎گوهای صلح با طالبان تاکنون ناکام بوده است و هنوزهم حکومت با آنها از موضع ضعیف سخن می گوید.

در حالی نمایندگان مجلس در باره گفت‎گوهای صلح دیدگاه های منفی دارند که رییس جمهور غنی در این مورد با احتیاط سخن می گوید. آقای غنی روز گذشته در یک کنفرانس خبری با دبیر کل ناتو گفته است که قبل از وقت خواهد بود که تلاش ها برای گفت‎گوهای صلح ناکام خوانده شود.