سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی می گوید که سازمان استخباراتی پاکستان میزان حمایت خود را از گروه های هراس افگن در افغانستان افزایش داده است. از بهر افزایش ناامنی ها در کشور، مسوولان ارگان های امنیتی برای پاسخ گویی به مجلس نمایندگان فراخوانده شدند. مسعود اندرآبی سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی می گوید که استخبارات […]

سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی می گوید که سازمان استخباراتی پاکستان میزان حمایت خود را از گروه های هراس افگن در افغانستان افزایش داده است. از بهر افزایش ناامنی ها در کشور، مسوولان ارگان های امنیتی برای پاسخ گویی به مجلس نمایندگان فراخوانده شدند. مسعود اندرآبی سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی می گوید که استخبارات پاکستان به صورت جدی از طالبان حمایت می کند.

آقای اندرآبی می افزاید که پلان بیش از چهار هزار حمله مخالفان مسلح در سال گذشته خورشیدی به اساس معلومات استخباراتی مأموران امنیت ملی خنثا شده است. سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی تاکید می کند که طالبان با همکاری گروه های تروریستی لشکر طیبه، جهیش محمد و مجاهدین البدر قصد دارد، فعالیت های تروریستی بیشتر طی سال روان خورشیدی در کشور انجام دهد.

با این حال قدم شاه شهیم رییس ستاد ارتش می گوید که عملیات شفق سربازان ارتش هم اکنون در شش ولایت کشور جریان دارد. آقای شهیم اطمینان می دهد که نظامیان کشور آمادگی دارند که به هر نوع حملات احتمالی تروریستان پاسخ گویند. در همین حال تاج محمد جاهد سرپرست وزارت داخله می گوید که این وزارت برنامه پیش گیرانه ای را روی دست دارد تا در نقاط مختلف کشور از حملات تروریستان جلوگیری کند.

مسوولان امنیتی در حالی از افزایش سطح همکاری پاکستان با طالبان خبر می دهند که این کشور، در چهار نشست مشترک به هدف تأمین صلح در کشور اشتراک کرده است؛ نشست هایی که تاکنون نتیجه بخش نبوده است.