رییس اجرایى حکومت از فعالیت گسترده ی حزب التحریر در کشور ابراز نگرانی می کند. آقای عبدالله می گوید که حزب التحریر شاخه ى غیرنظامی از سازمان هاى تروریستى است که به گونه گسترده در نهادهاى اکادمیک کشور نفوذ کرده است و نسل جوان را به افراط گرایى تشویق می کند. حزب التحریر حزب است […]

رییس اجرایى حکومت از فعالیت گسترده ی حزب التحریر در کشور ابراز نگرانی می کند. آقای عبدالله می گوید که حزب التحریر شاخه ى غیرنظامی از سازمان هاى تروریستى است که به گونه گسترده در نهادهاى اکادمیک کشور نفوذ کرده است و نسل جوان را به افراط گرایى تشویق می کند.

حزب التحریر حزب است از چندین سال بدین سو در افغانستان به گونه مخفی دست به فعالیت زده است. فعالیت این حزب بیشتر در دانشگاه های کشور محسوس بوده است و تا هنوز همایش مستقیم سیاسی نگرفته است.

داکترعبدالله عبدالله رییس اجرایى حکومت از فعالیت گسترده ی حزب التحریر در کشور ابراز نگرانی می کند. رییس اجرایی می گوید که حزب التحریر شاخه ى غیرنظامی از سازمان هاى تروریستى است که به گونه گسترده در نهادهاى اکادمیک کشور نفوذ کرده است و نسل جوان را به افراط گرایى تشویق می کند. آقای عبدالله می افزاید که فعالیت های این حزب از نظر نهادهای امنیتی و استخباراتی کشور به دور نبوده است و همیشه افراد این حزب مورد تعقیب بوده اند.

رییس اجرایى می افزاید در حالی که فعالیت سیاسى در چهارچوب قانون اساسى براى همه احزاب آزاد است، اما حزب التحریر یک حزب سیاسى نیست؛ بلکه یک ارگان مربوط به سازمان هاى تروریستى است.

درهمین حال رییس اجرایی حکومت می گوید که تلاش ها برای رهای مسافران ربوده شده در شاهراه کابل- کندهار جریان دارد.

این در حالیست که پس از فعالیت های جزب التحریر در کشور رییس اجرایی نخستین مقام حکومتی است که از فعالیت های این حزب نگرانی می کند.