صلاح الدین ربانی وزیر امورخارجه کشور پس از چاشت امروز با مارکاس پوتسل سفیر آلمان مقیم کابل دیدار و گفتگو کرد. دفتر رسانه های وزارت امور خارجه با نشر خبرنامه ای می گوید که وزیر امورخارجه کشور به سفیر آلمان گفته است که از دید افغانستان مشکل پناهجویان، مشکل دوطرفه افغانستان و آلمان است و […]

صلاح الدین ربانی وزیر امورخارجه کشور پس از چاشت امروز با مارکاس پوتسل سفیر آلمان مقیم کابل دیدار و گفتگو کرد. دفتر رسانه های وزارت امور خارجه با نشر خبرنامه ای می گوید که وزیر امورخارجه کشور به سفیر آلمان گفته است که از دید افغانستان مشکل پناهجویان، مشکل دوطرفه افغانستان و آلمان است و باید هر دو کشور راه حل مشترکی برای آن جستجو کنند. آقای ربانی افزوده است که افغانستان می خواهد همراه با آلمان و کمیساریای عالی ملل متحد در امور پناهندگان روی یک طرح جامع کار کند. وزیر امورخارجه کشور در ادامه، تأکید کرده که افغانستان از دولت آلمان می خواهد تا در بررسی پرونده های پناهجویان افغانستان، همانگونه که کنوانسیون نزده پنجاه و یک در امور پناهندگان و قوانین داخلی اش را در نظر می گیرد، به وضعیت کنونی امنیتی برخی نقاط کشور و فصل سرمای پیش رو نیز توجه کند.

در همین حال سپس سفیر آلمان مقیم کابل، گفته است که از آغاز سال روان میلادی تا پایان ماه اکتوبر هشتاد و سه هزار شهروندان افغانستان در آلمان درخواست پناهندگی داده اند که از این میان چهل و سه درصد آنها پذیرفته شده اند. به گفته سفیر آلمان از میان پنجاه و هفت درصد دیگری که تا اکنون در مورد شان تصمیم گرفته نشده است، تنها هفت تن به افغانستان برگردانده شده اند.