مردم افغانستان برای تحقق صلح وختم جنگ، به عنوان قربانیان جنگ ومنازعه، همیش ازدولت می خواهند که زمینه گفتگوهای صلح آبرومند را مساعد کند. به همین بهانه شماری از اعضای جامعه مدنی از گفتگو های مستقیم صلح با گروه طالبان استقبال می کنند. این فعالان مدنی تاکید می کنند که در گفتگوهای جاری صلح، ارزش […]

مردم افغانستان برای تحقق صلح وختم جنگ، به عنوان قربانیان جنگ ومنازعه، همیش ازدولت می خواهند که زمینه گفتگوهای صلح آبرومند را مساعد کند. به همین بهانه شماری از اعضای جامعه مدنی از گفتگو های مستقیم صلح با گروه طالبان استقبال می کنند. این فعالان مدنی تاکید می کنند که در گفتگوهای جاری صلح، ارزش های حقوق بشری، حقوق زنان و کودکان را رعایت شود.

از سویی هم این فعالان مدنی باور دارند که کلید گفتگوهای صلح به دست کشور همسایه یعنی پاکستان است. به گفته این فعالان مدنی کشور پاکستان می خواهد آجندای صلح را به نفع خود رقم بزند.

این در حالیست که چندی پیش نمایندگان دولت افغانستان به نماینده های گروه طالبان در کشور پاکستان مذاکرات مستقیم را آغاز کرده اند.

با این همه ملا محمد عمر رهبر گروه طالبان درپیامی به مناسبت عید سعید فطر گفته است که جنگجویان این گروه همزمان با مذاکرات سیاسی، با حکومت افغانستان جنگ خود را ادامه می دهند.