روسیه به هدف تقویت نظامیان افغانستان ده هزار میل کلاشینکوف به این کشور کمک کرد. محمد حنیف اتمر مشاور شورای امنیت ملی حکومت افغانستان حدود دو ماه پیش در رأس هیأتی به مسکو سفر کرده بود. مقام های روسی در این سفر وعده کرده بودند که به هدف مبارزه با هراس افگنی برای نظامیان افغانستان […]

روسیه به هدف تقویت نظامیان افغانستان ده هزار میل کلاشینکوف به این کشور کمک کرد. محمد حنیف اتمر مشاور شورای امنیت ملی حکومت افغانستان حدود دو ماه پیش در رأس هیأتی به مسکو سفر کرده بود. مقام های روسی در این سفر وعده کرده بودند که به هدف مبارزه با هراس افگنی برای نظامیان افغانستان تجهیزات نظامی فراهم می کنند.

اکنون در نخستین اقدام، روسیه ده هزار میل کلاشینکوف به نظامیان کشور کمک کرده است. این کمک (روز چهارشنبه ۵حوت/اسفند) در کابل به حکومت افغانستان تحویل داده شد. الکساندر منتیتسکی سفیر روسیه در کابل هنگام تحویل دهی این جنگ افزار ها با تأکید بر مبارزه علیه هراس افگنی و قاچاق مواد مخدر به تعهدات کشورش به هدف تجهیز نظامیان افغانتسان تأکید کرد.

آقای منتیتسکی افزود: “کمک جنگ افزار به حکومت افغانستان یک اقدام در راستای حمایت از این کشور است. ما خواهان یک افغانستان پیشرفته و عاری از تروریزم استیم. در حال حاضر روسیه آماده است یکصد و هشتاد و پنج افسر پلیس افغانستان را آموزش دهد. آموزش پلیس مرزی بخش دیگری از همکاری های ماست. ما به هدف توسعه افغانستان و قدرت مند شدن ارتش این کشور کمک می کنیم”.

ازسویی هم محمد حنیف اتمر مشاور شورای امنیت ملی افغانستان این کمک نظامی روسیه را گام مهم در راستای مبارزه با هراس افگنی بیان می کند. آقای اتمر می گوید که این کمک ها در چهارچوب موافقت نامه دو کشور به هدف تلاش مشترک برای مبارزه با هراس افگنی صورت گرفته است.

روسیه در حالی، این جنگ افزارها را به افغانستان کمک می کند که از خطر گسترش ساحه نفوذ دهشت افگنان در مرزهای مشترک کشورهای آسیانه میانه با افغانستان نگرانی دارد.