رییس جمهوری کشور خواهان انتقال برخی از مسوولیت ها از سازمان ملل متحد به حکومت افغانستان است. سازمان ملل متحد پس از تشکیل اداره موقت در کشور، بسیاری از مسوولیت های ادارات افغانستان را به دوش داشت و آن را عملی می کرد. از جمله مدیریت دور نخست انتخابات ریاست جمهوری و شورای ملی. با […]

رییس جمهوری کشور خواهان انتقال برخی از مسوولیت ها از سازمان ملل متحد به حکومت افغانستان است. سازمان ملل متحد پس از تشکیل اداره موقت در کشور، بسیاری از مسوولیت های ادارات افغانستان را به دوش داشت و آن را عملی می کرد. از جمله مدیریت دور نخست انتخابات ریاست جمهوری و شورای ملی.

با آن که زمان کار یوناما یا دفتر معاونت سازمان ملل متحد در کابل، حدود دو سال پیش به پایان رسیده بود؛ اما بازهم با خواست حکومت پیشین زمان کار یوناما تمدید شد. هم اکنون برخی از مسوولیت ها از جمله پرداخت معاش پلیس به دوش نمایندگی سازمان ملل متحد است.

حالا ریاست جمهوری کشور خواهان انتقال این مسوولیت ها از سازمان ملل متحد به حکومت افغانستان است. سید ظفر هاشمی معاون سخنگوی ریاست جمهوری می گوید که رییس جمهورغنی خواهان انتقال مسوولیت پرداخت معاش پلیس از طریق حکومت افغانستان است. به گفته وی، اکنون حکومت توان مدیریت مسوولیت های خود را پیدا کرده است و دیگر ضروری نیست، مسوولیت های حکومت را سازمان ملل متحد انجام دهد.

در همین حال، آقای هاشمی می گوید کسانی که در تظاهرات دانشجویان دانشگاه ننگرهار، پرچم گروه های تروریستی طالبان و داعش را بلند کردند، افراد استفاده جو بودند. این در حالیست که هفته گذشته شماری از دانشجویان دانشگاه ننگرهار در یک تظاهرات پرچم های سیاه و سفید داعش و طالبان را بلند کردند و بر ضد حکومت شعار دادند.

با این همه معاون سخنگوی ریاست جمهوری بر ادامه گفتگوهای صلح با مخالفان مسلح دولت تأکید می کند؛ اما می گوید که باید صلح در دو جناح صورت گیرد، صلح با طالبان و صلح با پاکستان.