سرپرست وزارت دفاع ملی می گوید که به دلیل رقابت های سیاسی میان شماری از کشورها و فعالیت ۲۲ گروپ تروریستی در منطقه، نا امنی ها در کشور گسترش یافته است. مجلس نمایندگان به دلیل گسترش نا امنی ها در کشور، مقام های امنیتی را به پاسخگویی فرا خواند. مقام های امنیتی کشور بر مبارزه […]

سرپرست وزارت دفاع ملی می گوید که به دلیل رقابت های سیاسی میان شماری از کشورها و فعالیت ۲۲ گروپ تروریستی در منطقه، نا امنی ها در کشور گسترش یافته است.

مجلس نمایندگان به دلیل گسترش نا امنی ها در کشور، مقام های امنیتی را به پاسخگویی فرا خواند. مقام های امنیتی کشور بر مبارزه علیه هراس افگنی تأکید می کنند. معصوم استانکزی سرپرست وزارت دفاع ملی می گوید که از بهر رقابت های سیاسی میان شماری از کشورها و فعالیت ۲۲ گروپ تروریستی در منطقه، دامنه نا امنی ها در کشور گسترش یافته است. سرپرست وزارت دفاع ملی به پیکار جدی با هراس افگنی تأکید می کند. آقای استانکزی می گوید که برای از میان برداشتن تهدید تروریست ها به ویژه گروه تروریستی داعش، برنامه های مشخصی ساخته شده است.

سرپرست وزارت دفاع ملی در مورد چگونگی تمویل و تجهیز نیروهای امنیتی می گوید که وسایط زرهی در اختیار ارتش ملی قرار گرفته است، ولی بخش هوایی هنوزهم با مشکل روبرو است.

در همین حال نورالحق علومی وزیر امور داخله می گوید که ارگان های امنیتی برای باز پس گیری مناطق از دست رفته، طرح یک عملیات سراسری را روی دست گرفته است.

همچنان مسعود اندرابی سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی از راه اندازی ۲۲۰ عملیات به هدف سرکوب تروریستان به ویژه در شش ماه اخیر خبر می دهد. آقای اندرابی می گوید که در این عملیات ها ۱۴ شبکه تروریستی نابود شده اند. سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی تاکید می کند که حکومت افغانستان اراده قوی برای مبارزه با گروه تروریستی داعش دارد.

سرانجام پاسخ مقام های امنیتی قناعت اعضای مجلس نمایندگان را فراهم نکرد و رییس مجلس نمایندگان به کمیسیون های مربوطه دستور داد که برنامه های زمستانی ارگانهای امنیتی را مورد بررسی قرار دهند.

این در حالیست که تهدید امنیتی طالبان و گروه تروریستی داعش روز به روز در کشور افزایش می یابد.