صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور و سید حسین عالمی بلخی وزیر مهاجرین و عودت کنندگان امروز(دوشنبه ۲۵ عقر/آبان) در جلسه استجوابیه مجلس نمایندگان حضور یافت. در این نشست اعضای مجلس نخست پرسش های شان را از وزیران در باره وضعیت پناهجویان افغانستان مطرح کردند و سپس به پاسخ ها گوش دادند. صلاح الدین […]

صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور و سید حسین عالمی بلخی وزیر مهاجرین و عودت کنندگان امروز(دوشنبه ۲۵ عقر/آبان) در جلسه استجوابیه مجلس نمایندگان حضور یافت. در این نشست اعضای مجلس نخست پرسش های شان را از وزیران در باره وضعیت پناهجویان افغانستان مطرح کردند و سپس به پاسخ ها گوش دادند.

صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور می گوید که شماری کشورهای اروپایی وجود پناهجویان افغانستان را در کشور شان تهدید می دانند و تاکید دارند که از بهر نداشتن امکانات نمی توانند پناهجویان افغانستان را بپذیرند. وزیر خارجه تاکید افزود:” وزارت خارجه ظرف روزهای گذشته با سفیران کشورهای اتحادیه اروپا دیدار کرده و از آنها خواسته است که با پناهجویان افغانستان برخورد سخاوتمندان کنند.

صلاح الدین ربانی بازگشت داوطلبان را یک اصل دانسته و همچنان تاکید می کند که هر نوع بازگرداندن اجباری پناهجویان افغانستان از کشورهای اروپایی به کشور بدون تفاهم و هماهنگی پذیرفته نمی شود.

در همین حال وزیر مهاجرین و عودت کنندگان می گوید، تازمانی که امنیت روانی وفزیکی شهروندان در کشور تأمین نشود، فرار شهروندان به خارج ادامه خواهد داشت. وزیر مهاجرین با ارایه امار تصریح می کند که روند اخراج اجباری پناهجویان افغانستان نسبت به سال های گذشته ۷۵ درصد کاهش یافته است.