صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه و رییس جمعیت اسلامی افغانستان پس از چاشت (روز یکشنبه ۱۷عقرب/آبان) با هیاتی از کانگریس ایالات متحده امریکا دیدار و گفتگو کرد. این هیات که به ریاست خانم الینا روس لهتینن، رییس کمیته فرعی خاور میانه و شمال افریقا در کانگریس آن کشور، به افغانستان سفر کرده است، در […]

صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه و رییس جمعیت اسلامی افغانستان پس از چاشت (روز یکشنبه ۱۷عقرب/آبان) با هیاتی از کانگریس ایالات متحده امریکا دیدار و گفتگو کرد. این هیات که به ریاست خانم الینا روس لهتینن، رییس کمیته فرعی خاور میانه و شمال افریقا در کانگریس آن کشور، به افغانستان سفر کرده است، در مقر وزارت امور خارجه، با آقای ربانی دیدار کرده است. برمبنای خبرنامه دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه کشور، در این دیدار آقای ربانی در مورد دست آورد ها، اولویت های سیاست خارجی، و تلاش های صلح حکومت افغانستان، توانایی ها و نیاز های نیروهای امنیتی و دفاعی کشور صحبت کرده است. او افزوده است: دولت و مردم جمهوری اسلامی افغانستان، ایالات متحده امریکا را مهمترین متحد خویش دانسته، و از تصمیم اخیر رییس جمهور ایالات متحده، برای تمدید حضور نیروهای آن کشور در افغانستان، که با در نظرداشت چگونگی اوضاع در این کشور اتخاذ گردیده است، استقبال و قدردانی می کند.

وزیر امور خارجه در ادامه صحبت هایش، سفر هیات کانگریس ایالات متحده به کابل را دال بر تعهد راسخ مردم و حکومت ایالات متحده، برای ادامه حمایت آن کشور از افغانستان خواند.

در این دیدار، رییس و اعضای هیات کانگریس ایالات متحده، ادامه همکاری ها با جمهوری اسلامی افغانستان را، به مردم و حکومت ایالات متحده با اهمیت توصیف نموده، ابراز امیدواری کرده اند که، کشور های دیگر کمک کننده نیز، برای ادامه مشارکت شان با افغانستان، برنامه خروج نیروهای شان از این کشور را، مانند ایالات متحده با در نظرداشت اوضاع این کشور عیار ساخته، و به حمایت از افغانستان در ساحات مختلف ادامه دهند.