مجلس نمایندگان از اختلاف میان رهبران حکومت وحدت ملی و حامد کرزی رییس جمهور پیشین کشور ابراز نگرانی کردند. نمایندگان مجلس می گویند که اختلافات رهبران حکومت کنونی و آقای کرزی زمینه یک بحران دیگر را در کشور فراهم می کند و مجلس به هیچ کس اجازه خلق بحران را نمی دهد. در همین حال […]

مجلس نمایندگان از اختلاف میان رهبران حکومت وحدت ملی و حامد کرزی رییس جمهور پیشین کشور ابراز نگرانی کردند. نمایندگان مجلس می گویند که اختلافات رهبران حکومت کنونی و آقای کرزی زمینه یک بحران دیگر را در کشور فراهم می کند و مجلس به هیچ کس اجازه خلق بحران را نمی دهد. در همین حال معاون اول مجلس نمایندگان وضعیت کنونی کشور را شکننده خواند و تاکید کرد که کسی توان سقوط دادن حکومت را ندارد.  از سویی هم، برخی از نمایندگان تاکید دارند که افغانستان میدان رقابت های شدید جناح ها سیاسی در حکومت و بیرون از حکومت شده است و اما مردم افغانستان به هیچ کس اجازه نخواهد داد که دستآوردهای چهارده سال گذشته از بین برود و افغانستان باری دیگر دستخوش بحران شود.

اوایل هفته جاری، برخی رسانه های خارجی از اختلافات عمیق میان رهبران حکومت وحدت ملی و آقای کرزی خبر دادند و ادعا کرده بودند که آقای کرزی در پی سقوط حکومت وحدت ملی است. در همین حال برخی از اعضای مجلس نمایندگان به همین بهانه؛  خواستار جلسه فوق العاده مجلس شدند تا رهبران حکومت را بخواهند و از آنان در خصوص وضعیت کشور بپرسند.

این درحالیست که دو روز پیش عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت به گونه اشاره کرد که آقای کرزی قصد سقوط حکومت وحدت ملی را کرده است. نمایندگان مجلس تاکید دارند که بدیلی برای حکومت کنونی وجود ندارد و باید این حکومت تقویت شود. اختلافات رهبران حکومت وحدت ملی با آقای کرزی و نگرانی ها از عواقب آن در حالی مطرح بحث های داغ روز قرار گرفته است که شب گذشته آقای کرزی و غنی با هم دیدار کرده اند. آقای کرزی، و حکومت وحدت ملی، استقلال افغانستان و فیصله روی خط دیورند را خط قرمز خوانده و اطمینان داده است که با حکومت وحدت ملی همکار است و دیگر تمایلی به ریاست جمهوری ندارد.