معاون مجلس سنا با نگرانی از وضعیت امنیتی و تشدید حمله های مخالفان مسلح به بخش هایی از کشور می گوید که رهبران حکومت وحدت ملی باید موضع روشن در برابر مداخله های پاکستان بگیرند. پاکستان کشوری است که نقش کلیدی را در اوضاع افغانستان دارد. افزون بر این، نقش پاکستان در حمایت از گروه […]

معاون مجلس سنا با نگرانی از وضعیت امنیتی و تشدید حمله های مخالفان مسلح به بخش هایی از کشور می گوید که رهبران حکومت وحدت ملی باید موضع روشن در برابر مداخله های پاکستان بگیرند.

پاکستان کشوری است که نقش کلیدی را در اوضاع افغانستان دارد. افزون بر این، نقش پاکستان در حمایت از گروه های تروریستی و ایجاد لانه های امن به مخالفان حکومت افغانستان به ویژه در نزدیک به دو دهه اخیر قابل رویت است.

با تشدید حملات مخالفان بر بخش های از کشور به ویژه پایتخت، حکومت افغانستان موضع خود را در قبال پاکستان به گونه ای مشخص بیان کرد و گفت که پاکستان به مخالفان حکومت افغانستان پناه می دهد.

محمد علم ایزدیار معاون مجلس سنا می گوید که باید در قبال عملکرد های پاکستان در افغانستان موضع روشن اتخاذ شود.وی از رهبران حکومت می خواهد که موضع مشخصی در قبال پاکستان بگیرند و از طریق دیپلوماسی قناعت طرف را به هدف عدم تمویل گروه های تروریستی جلب کنند.

در همین حال رنگین دادفر اسپنتا، مشاور پیشین شورای امنیت ملی با نگرانی از وضعیت امنیتی کشور می گوید که از نقش حکومت در قبال پاکستان حمایت می کند.

این درحالیست که مردم افغانستان همواره از بابت سیاست گزاری های مداخله گرایانه ی پاکستان در امور داخلی کشور رنج برده اند.