کمیساریای عالی ملل متحد در امور پناهندگان از پاکستان می خواهد که بر مهاجران افغانستان ساکن در این کشور، برچسب تروریست نزند. فلیپو گراندی کمیسار ملل متحد در سفر خود به پاکستان به این کشور هشدار داده است که از کلمه تروریست بر مهاجران افغان جدا خود داری کند. این مقام ملل متحد گفته است […]

کمیساریای عالی ملل متحد در امور پناهندگان از پاکستان می خواهد که بر مهاجران افغانستان ساکن در این کشور، برچسب تروریست نزند.

فلیپو گراندی کمیسار ملل متحد در سفر خود به پاکستان به این کشور هشدار داده است که از کلمه تروریست بر مهاجران افغان جدا خود داری کند. این مقام ملل متحد گفته است مهاجران افغانستان که در پاکستان و سایر کشور ها زندگی می کنند، مجبور به ترک خانه های شان شده و نباید به آنان برچسب تروریست زده شود. آقای گراندی در پشاور پاکستان از یک مرکز عودت کنندگان دیدن کرده‌ و از مردم محل و رهبران پاکستان خواسته است که با مهاجران به چشم تروریست ننگرید. کمیسار ملل متحد گفته است که میزان مهاجرت در این اواخر افزایش یافته و این امر به یک روند عادی و معمول در جهان تبدیل شده.

مقام‌ های پاکستان پس از درگیری مرزی بین افغانستان و این کشور، تلاش دارند که مهاجران افغانستان خاک پاکستان را ترک کنند.

سرتاج عزیز مشاور امور خارجی نخست وزیر پاکستان به یک شبکه تلویزیونی این کشور گفته است که کمپ‌ های مهاجران افغان تبدیل به پناهگاه‌های امن تروریست‌ ها شده است. عبدالقادر بلوچ، یک وزیر فدرال پاکستان نیز هشدار داده است که قرار نیست کشورش برای مدت زمان نامحدود میزبان مهاجران افغانستان باشد.

براساس آمار کمیساریای عالی ملل متحد در امور پناهندگان، از آغاز سال جاری تاکنون ۶ هزار مهاجر افغانستان داوطلبانه به کشور برگشته اند؛ در حالیکه سال گذشته این رقم حدود ۵۹ هزار تن بود.