شماری از اعضای مجلس نمایندگان ابراز امیدواری می کنند که با پایان رخصتی های زمستانی و آغاز دور تازه مجلس بتوانند قوانین را که تصویب نشده اند تصویب کنند. تصویب قوانین یکی از وظایف اصلی مجلس نمایندگان است. نمایندگان مردم صلاحیت دارند تا روی قوانین که از سوی حکومت طرح می شود بحث کنند و […]

شماری از اعضای مجلس نمایندگان ابراز امیدواری می کنند که با پایان رخصتی های زمستانی و آغاز دور تازه مجلس بتوانند قوانین را که تصویب نشده اند تصویب کنند.

تصویب قوانین یکی از وظایف اصلی مجلس نمایندگان است. نمایندگان مردم صلاحیت دارند تا روی قوانین که از سوی حکومت طرح می شود بحث کنند و پس از بحث آن را غرض تصویب به مجلس عمومی پیش کش کنند. یکی از موضوعات که باعث پایین آمدن کارکرد مجلس نمایندگان به ویژه در سال گذشته شده است، عدم حضور نمایندگان در مجلس است.

عبدالرحیم رهین عضو مجلس نمایندگان می گوید که نبود نصاب در مجلس دلیل پایین آمدن کارکرد در این اتاق شورای ملی شده است. آقای رهین ابراز امید واری می کند که با آغاز این دور مجلس، قوانین باقی مانده به تصویب برسند. این عضو مجلس نمایندگان در همین حال ضعف هیأت اداری مجلس را نیز از عامل های اصلی کارکرد پایین مجلس عنوان می کند. آقای رهین می افزاید که تطبیق نشدن اصول وظایف داخلی باعث شده است تا نمایندگان در مجلس حضور نیابند.

قرار است روز شنبه هفته آینده اعضای شورای ملی از رخصتی زمستانی پس بیایند و دور تازه این شورا آغاز شود. حالا دیده شود که اعضای شورای ملی می توانند در این دور قانون گزاری قوانین بازمانده از تصویب را تصویب کنند.