سازمان عفو بین الملل در گزارش سالانه خود گفته است که وضعیت حقوق بشر در افغانستان رو به وخامت است. در گزارش تازه سازمان عفو بین الملل از گروه های طالبان به صورت جدی خواسته شده است که هر چه زودتر حملات را که در آن به زندگی انسان ها بی اعتنایی صورت می گیرد، […]

سازمان عفو بین الملل در گزارش سالانه خود گفته است که وضعیت حقوق بشر در افغانستان رو به وخامت است. در گزارش تازه سازمان عفو بین الملل از گروه های طالبان به صورت جدی خواسته شده است که هر چه زودتر حملات را که در آن به زندگی انسان ها بی اعتنایی صورت می گیرد، توقف دهند.

حوریه مصدق مسوول بخش افغانستان در سازمان عفو بین المللی در مورد گزارش تازه این سازمان گفته است که آمار تلفات غیرنظامیان در سال ۲۰۱۵ میلادی بلند رفته است. به گفته خانم مصدق، در شش ماه اول سال ۲۰۱۵ تلفات غیرنظامیان نسبت به شش ماه نخست سال ۲۰۱۴ شصت درصد افزایش داشته است. بربنیاد این گزارش، مسوول هفتاد درصد تلفات غیرنظامیان طالبان و گروه های مخالف مسلح دولت افغانستان اند.

سازمان عفو بین الملل همچنان فرار شهروندان افغانستان به کشور های اروپایی را نگران کننده خوانده است. در این گزارش آمده است که فرار شهروندان افغانستان به گونه غیر قانونی و مواجه شدن آنان با خطر تصادفی نیست؛ بل آنان به سبب های گوناگون برای رسیدن به کشور های اروپایی مجبور به سفرهای خطرناک می شوند.

در گزراش تازه سازمان عفو بین الملل به شماری دیگر از کشورها نیز اشاره شده است که وضعیت حقوق بشر در آنها با تهدید مواجه است. در این گزارش آمده است که نه تنها حقوق بشر؛ بلکه قوانینی که برای بهبود حقوق بشر است نیز در این کشور ها تطبیق نمی شود. در گزارش از این حکومت ها خواسته شده است که قوانین بین المللی برای بهبود وضعیت حقوق بشر را رعایت کنند.