هیأتی به ریاست وزیر خارجه کشور وارد اسلام آباد شده است.سخنگوی وزارت خارجه می گوید که این هیأت از مقام های پاکستانی می خواهد که در مبارزه با تروریزم در هر دو کشور، تعریف یکسان ارایه کنند. ظاهر دیده می شود که پس از انفجار نیرومند در شاه شهید شهر کابل، دیدگاه ارگ ریاست جمهوری […]

هیأتی به ریاست وزیر خارجه کشور وارد اسلام آباد شده است.سخنگوی وزارت خارجه می گوید که این هیأت از مقام های پاکستانی می خواهد که در مبارزه با تروریزم در هر دو کشور، تعریف یکسان ارایه کنند.

ظاهر دیده می شود که پس از انفجار نیرومند در شاه شهید شهر کابل، دیدگاه ارگ ریاست جمهوری در باره مبارزه اسلام آباد با تروریزم تغییر کرده است.رییس جمهوری کشور هفته گذشته در نشست خبری با رسانه ها گفته بود که از چند سال به این سو، پاکستان جنگ اعلام ناشده ای را در افغانستان به پیش می برد. در تازه ترین مورد (روز پنجشنبه۲۲اسد/مرداد) هیأتی به ریاست صلاح الدین ربانی وزیر خارجه کشور به اسلام آباد سفر کرده است.احمد شکیب مستغنی سخنگوی وزارت خارجه ی کشور می گوید که در این سفر هیات دولت افغانستان از پاکستان می خواهد که به صورت واضیح از پدیده ی تروریزم در پاکستان تعریف یکسان ارایه کند.

به دلیل این که سیاست خارجی کشور فرد محور بوده است تا برنامه محور، از گذشته ها تاکنون سیاسیون افغانستان رفتارهای متفاوت با پاکستان داشته اند.شماری از فعالان مدنی می گویند که حکومت باید این هیأت تازه را با برنامه های مشخص به اسلام آباد فرستاده باشد.

احمد ذکی فعال مدنی می گوید که حکومت افغانستان باید هیأت فرستاده شده را با برنامه های مشخص به اسلام آباد فرستاده باشد تا پاکستانی ها را باورمند کنند که پس از این به جنگ نا اعلام شده در کشور ادامه ندهند.

با این همه باید انتظار کشید و دید که این سفر تا چه اندازه می تواند در راستای مبارزه عملی پاکستان و افغانستان در محو ترورزیم در منطقه موثر واقع شود.