وزارت امور خارجه کشور، چهارمین نشست گروه هماهنگی چهارجانبه صلح را پردستاورد می خواند. مسوولان این وزارت از گروه های مخالف مسلح می خواهد که برای آغاز گفت‎گوهای مستقیم صلح حاضر شوند. (روز سه شنبه ۴حوت/اسفند) کابل میزبان چهارمین نشست گروه هماهنگی صلح با اشتراک نمایندگان افغانستان، پاکستان، چین و آمریکا بود. خیرالله آزاد معاون […]

وزارت امور خارجه کشور، چهارمین نشست گروه هماهنگی چهارجانبه صلح را پردستاورد می خواند. مسوولان این وزارت از گروه های مخالف مسلح می خواهد که برای آغاز گفت‎گوهای مستقیم صلح حاضر شوند.

(روز سه شنبه ۴حوت/اسفند) کابل میزبان چهارمین نشست گروه هماهنگی صلح با اشتراک نمایندگان افغانستان، پاکستان، چین و آمریکا بود. خیرالله آزاد معاون سخنگوی وزارت امور خارجه کشور این نشست را قناعت بخش می داند و می گوید که در این نشست روی دو موضوع مهم توافق صورت گرفته است. به گفته آقای آزاد، آغاز گفت‎گوی های مستقیم صلح میان حکومت و گروه های طالبان تا دو هفته دیگر و گردهم آمدن عالمان دین از افغانستان و پاکستان برای غیر اسلامی دانستن خشونت های جاری در افغانستان از توافق های مهم این نشست است.

در همین حال محمد حنیف اتمر مشاور شورای امنیت ملی کشور می گوید که افغانستان به صورت محتاطانه به نتایج نشست های چهارجانبه و آغاز گفت‎گوهای مستقیم صلح امیدوار است. آقای اتمر، هشدار می دهد در صورتی که مخالفان مسلح دولت حاضر به گفت‎گوهای صلح نشوند، سرکوب خواهند شد.

مشاور شورای امنیت ملی همچنان می گوید که حکومت وحدت ملی انتظار نتایج گفت‎گوهای صلح را دارد و این که چه کسانی از نشانی طالبان در این گفت‎گوها اشتراک می کنند، مهم نیست.

تامین امنیت و صلح آروزی دیرینه مردم افغانستان است. ادامه کار گروه چهارجابنه امید واری ها را برای تأمین صلح در کشور بیشتر کرده است. کارشناسان بر این باور اند که ادامه نشست های چهارجانبه برای کاهش خشونت ها در کشور و از بین بردن لانه های تروریزم در منطقه موثر تمام می شود.