وزارت داخله می گوید که در کار نیروهای امنیتی کشور مداخله سیاسی صورت می گیرد و این مسأله سبب تقویت تروریستان در کشور شده است. از دیر زمانیست که نگرانی ها از مداخله سیاسی در تعینات و جابجای های نیروهای امنیتی به گوش می رسد. اخیرا محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور گفته است که […]

وزارت داخله می گوید که در کار نیروهای امنیتی کشور مداخله سیاسی صورت می گیرد و این مسأله سبب تقویت تروریستان در کشور شده است.

از دیر زمانیست که نگرانی ها از مداخله سیاسی در تعینات و جابجای های نیروهای امنیتی به گوش می رسد.

اخیرا محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور گفته است که باید نیروهای امنیتی از مداخلات سیاسی دور نگه داشته شوند.

حالا وزارت داخله کشور می گوید که مداخلات سیاسی در ارگان های امنیتی سبب تقویت تروریستان در کشور شده است.

صدیق صدیقی سخنگوی این وزارت می گوید که زیان اصلی این مداخلات را نیروهای امنیتی در میدان نبرد می بینند. آقای صدیقی همچنان می افزاید که ابراز نظر در باره اوضاع کشور بدون معلومات برای امنیت کشور زیان بار است و روان شهروندان کشور را صدمه می زند.

سخنگوی وزارت داخله از استفاده کودکان در حملات تروریستی ازسویی طالبان نیز خبر می دهد. وی می افزاید که طالبان شماری از کودکان را به بهانه های مختلف از جمله آموزش مسایل دینی به پاکستان می برند و برای حملات انتحاری در افغانستان آموزش می دهند.

به تازگی طالبان ولسوالی غورماچ ولایت فاریاب را تصرف کرده اند. مسوولان امنیتی فاریاب گفته اند که طالبان فرمانده پلیس این ولسوالی و هژده تن از سربازانش را اسیر کرده اند. سخنگوی وزارت داخله می گوید که عملیات واپس گیری این ولسوالی آغاز شده است و به زودی این منطقه از وجود طالبان پاکسازی خواهد شد.

این سخنان در حالی مطرح می شود که درجنگ میان نیروهای امنیتی و تروریستان در ولایت فاریاب تلفات سنگینی به دو طرف وارد شده است، اما وزارت داخله نسبت به این تلفات چیزی نمی گوید.