صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور می گوید که کار بالای طرح اصول سیاست خارجی افغانستان به شدت ادامه دارد و به زوی این طرح غرض تصویب به مجلس نمایندگان فرستاد خواهد شد. این درحالیست که پیش از این صلاح الدین ربانی وعده داده بود که آماده کردن طرح اصول سیاست خارجی کشور از […]

صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور می گوید که کار بالای طرح اصول سیاست خارجی افغانستان به شدت ادامه دارد و به زوی این طرح غرض تصویب به مجلس نمایندگان فرستاد خواهد شد. این درحالیست که پیش از این صلاح الدین ربانی وعده داده بود که آماده کردن طرح اصول سیاست خارجی کشور از اولویت های کاری اش است.

در همین حال، شماری از اعضای مجلس نمایندگان می گویند که نبود اصول مشخص در سیاست خارجی کشور در سال های گذشته، سبب شد که موضع گیری های افغانستان در سیاست خارجی مقطعی باشد.

آماده کردن طرح اصول سیاست خارجی زمان گیر است و باید روی آن به صورت دقیق کار صورت گیرد. به همین اساس وزارت خارجه کشور تلاش کرده است تا از یک سو این طرح به زودی اماده شود و از سوی دیگر، دقت بیشتر روی آن صورت گیرد.

صلاح الدین ربانی وزیر امورخارجه کشور به اعضای مجلس نمایندگان وعده می دهد که به زودی طرح اصول سیاست خارجی کشور، به این مجلس غرض تصویب فرستاده خواهد شد.

آماده کردن طرح اصول سیاست خارجی بخشی از تلاش هایی خوانده می شود که پس از روی کار آمدن حکومت وحدت ملی و گزینش رهبری جدید وزارت خارجه کار روی آن آغاز شده است. با آن که در چهارده سال گذشته، اصول مدونی در بخش سیاست خارجی کشور وجود نداشته است؛ اما پس از آماده شدن و تصویب شدن این اصول، سیاست خارجی کشور مشخص می شود که چگونه و با چه راهبرد های عمل کند.