صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور می گوید که حکومت افغانستان آماده گفت‎گوی فوری با گروه طالبان است. وزیر خارجه کشور این مطلب را در سفر به چین بیان کرده است. صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور در یک سفر رسمی به کشور چین رفته است. هدف از این سفر تحکیم روابطه بین […]

صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور می گوید که حکومت افغانستان آماده گفت‎گوی فوری با گروه طالبان است. وزیر خارجه کشور این مطلب را در سفر به چین بیان کرده است.

صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور در یک سفر رسمی به کشور چین رفته است. هدف از این سفر تحکیم روابطه بین دو کشور گفته شده است. با روی کار آمدن حکومت وحدت ملی روابط افغانستان با کشور چین بیشتر از گذشته گرم تر شده است. چین برای تامین صلح در افغانستان تلاش هایی زیادی را تاکنون انجام داده است.

صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور در دیدار با همتای چینی خود گفته است که حکومت افغانستان آماده گفت‎گوی فوری با گروه طالبان است. وزیر امور خارجه کشور افزوده است: “حکومت افغانستان آماده گفت‎گوی فوری با گروه طالبان است. ما از تمام گروه های طالبان خواسته ایم که به میز گفت‎گوهای صلح حاضر شوند. ما می توانم مشکلات موجود را از راه گفت‎گو حل کنیم”.

عدم صداقت پاکستان در روند صلح مردم افغانستان را به این روند بی باور کرده است، اما حضور چین و آمریکا در روند گفت‎گوهای تازه برای تأمین صلح در کشور، امیدواری بار آورد است. صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور گفته است که پاکستان اطمینان داده است که روند گفت‎گوهای صلح افغانستان را حمایت می کند.

درهمین حال شماری از اعضای مجلس سنا می گویند که نقش چین در روند گفت‎گوهای صلح و تأثیر گزاری این کشور بر پاکستان، به هدف تأمین صلح امیدوار کننده است.

کشور چین یکی از بزرگترین قدرت های اقتصادی، نظامی و سیاسی در سطح جهان به شمار می رود. باورها براین است که جلب کمک های چین در بخش های اقتصادی، نظامی و سیاسی ازسوی حکومت افغانستان می تواند در زمینه تامین امنیت و رشد اقتصادی در کشور موثر باشد.