صلاح الدین ربانی وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی افغانستان، عصر امروز با دینگ شی جون نماینده ویژه جمهوری خلق چین در امور افغانستان و پاکستان دیدار و گفتگو کرد. برمبنای خبرنامه دفتر مطبوعاتی وزارت امورخارجه، آقای دینگ شی جون در مورد سفر دو روز قبل خویش به پاکستان به وزیر امورخارجه کشور معلومات داده اظهار داشت […]

صلاح الدین ربانی وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی افغانستان، عصر امروز با دینگ شی جون نماینده ویژه جمهوری خلق چین در امور افغانستان و پاکستان دیدار و گفتگو کرد. برمبنای خبرنامه دفتر مطبوعاتی وزارت امورخارجه، آقای دینگ شی جون در مورد سفر دو روز قبل خویش به پاکستان به وزیر امورخارجه کشور معلومات داده اظهار داشت که هدف سفر اخیرش به پاکستان و سپس افغانستان، رساندن پیام دولت چین به هردو کشور همسایه است.

نماینده ویژه جمهوری خلق چین برای افغانستان و پاکستان تأکید کرد که پکن نمی خواهد میان دو کشور همسایه افغانستان و پاکستان، مشکلاتی وجود داشته باشد. آقای دینگ شی جون در مورد تلاش های چین در روند گفتگوهای صلح افغانستان افزوده است که چین از تلاش ها برای گفتگوهای صلح افغانستان حمایت می کند و ضمن آرزومندی برای از سرگیری گفتگوهای صلح، آماده همکاری های لازم در این زمینه است. در این دیدار وزیر امورخارجه کشور تأکید کرده است که افغانستان به بهود روابط با پاکستان اهمیت قائل است و باور دارد که زیست مسالمت آمیز در کنار هم، به نفع هردو کشور است.

وزیر امور خارجه کشور افزوده است: “جمهوری اسلامی افغانستان در این راستا وجیبه و مسئولیت خویش را ادا کرده و گام های عملی نیز برداشته و اکنون خواهان برداشتن گام های عملی و نتیجه بخش، از جانب پاکستان است. آقای ربانی تأکید کرد که جمهوری اسلامی افغانستان دریچه صلح را به روی کسانی که خواهان برگشت به زندگی مسالمت آمیز می باشند، باز نگهداشته، اما با عناصر و افرادی که برهم زننده امنیت و آرامش جامعه بوده و زندگی شهروندان کشور را تهدید می‎کنند، نیروهیا امینتی و دفاعی کشور با قاطعیت مبارزه خواهند کرد.